مشهددرمحاصره مجتمع های تجاری بزرگ وبی رونق
کد خبر: 1025587
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004Inj
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
درهفدهمین عصرانه کارافرینی معین اقتصادی مشهدمطرح شد:
یک کارشناس حوزه کسب‌وکار با بیان اینکه اکنون 140مجتمع تجاری در مشهد، مستقر یا درحال ساخت هستند، گفت: مشهد با مشکلی به نام مجتمع‌های تجاری متروک مواجه است؛ مجتمع‌هایی که بعضی واحدهای صنفی آن‌ها به‌منظور خالی نبودن در اختیار فروشگاه‌ها قرار می‌گیرد، اما همین سیاست نیز نتوانسته است کمکی به رونق آن‌ها بکند.
به‌گزارش #مایه_تیله ، دکتر علی عقیلی در هفدهمین‌ جلسه از سلسله‌جلسات عصرانه‌های کارآفرینی معین اقتصادی شهرستان مشهد افزود: این احساس خطر وجود دارد که مجتمع‌های جدید تجاری که درحال ساخت هستند، نتوانند سودآوری مناسبی داشته باشند و تمام ذی‌نفعان آن‌ها دچار ضرر شوند.
وی بیان کرد: مشکل رونق نگرفتن مال‌ها در سایر کشورها نیز تجربه شده است؛ به‌عنوان مثال ترکیه در مقطعی، شاهد رشد مجتمع‌های تجاری بود، اما رکود سبب شد برخی از آن‌ها مجبور به تغییر کاربری شوند. اگر ما در توسعه مجتمع‌های تجاری دقت لازم را نداشته باشیم، احتمال اینکه مشهد نیز دچار مشکل ترکیه شود، وجود دارد.
این فعال اقتصادی با بیان اینکه جانمایی اشتباه، یکی دیگر از مشکلات مجتمع‌های تجاری مشهد است، گفت: در برخی مناطق به بهانه توسعه محله‌های کم‌برخوردار، مجتمع تجاری ایجاد شده است اما در عمل، آن‌ها به‌دلیل مشکلاتی مانند دسترس‌پذیر نبودن و نبود مشتری و هزینه‌های جاری، رونق چندانی نگرفته‌اند.
وی با بیان اینکه مجتمع‌های تجاری به‌شرطی‌که متناسب با نیاز هر منطقه و توزیع متناسب با نیاز کل شهر ساخته شوند، می‌توانند در کسب‌وکار خود موفق باشند، گفت: اگر در ساخت مجتمع‌های تجاری در مناطق فرسوده‌ و کم برخوردار، سطح اقتصادی و معیشتی خانوارهای آن منطقه درنظر گرفته شود و طراحی و کسب‌وکارها در آن‌ها متناسب با بافت همان منطقه صورت بگیرد، امکان رونق گرفتن آن‌ها بیشتر خواهد بود.
عقیلی افزود: سرمایه‌گذاران و عوامل بهره‌بردار، با دو اقدام می‌توانند از ورشکستگی احتمالی این مراکز جلوگیری کنند؛ اقدام اول، تغییر معماری این مراکز برای پیوند خوردن با فضای باز شهری و اقدام دوم، اصلاح در عرضه کالاها و خدمات به‌منظور فراگیر و قابل استفاده کردن آن‌ها برای همه گروه‌های اجتماعی است.
 این مدرس دانشگاه بیان کرد: ادغام واحدهای صنفی کوچک و تمرکز صنوف بر برند‌سازی و تقویت وسعت و کیفیت فعالیت‌ها، یکی از راهکارهایی است که می‌تواند موجب رونق مجتمع‌های تجاری ومال ها درمشهدباشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار