کد خبر: 1025349
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
معاون دادستان مرکز استان خراسان رضوی؛
معاون دادستان مرکز استان خراسان رضوی گفت: بحث توانمند سازی کودکان کار برای ما دارای اهمیت بسیاری است. اینکه ما کودکان کار را شناسایی و آن ها را از سطح خیابان ها جمع آوری کنیم به رفع مشکل آن ها کمک می کند یا خیر، بسیار اهمیت دارد. باید برای رفع مشکل این کودکان چاره اندیشی انجام شود.

نیره عابدین زاده در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد، با محوریت موضوع "سایبان مهر"؛ طرح حمایت از کودکان کار، اظهار کرد: شناسایی کودکان کار بسیار حائز اهمیت است و هر روزه باید هماهنگی لازم را در بحث شناسایی این افراد داشته باشیم.
وی افزود: بحث توانمند سازی کودکان کار برای ما دارای اهمیت بسیاری است. اینکه ما کودکان کار را شناسایی و آن ها را از سطح خیابان ها جمع آوری کنیم به رفع مشکل آن ها کمک می کند یا خیر، بسیار اهمیت دارد. باید برای رفع مشکل این کودکان چاره اندیشی انجام شود.
معاون دادستان مرکز استان خراسان رضوی بیان کرد: این نکته حائز اهمیت است که نباید حمایت بی جا از این افراد صورت گیرد. حمایت های بی حد و مرز و احساسی سبب می شود که به کودکان آسیب وارد شود. به همین دلیل ما یک الگو حمایتی و قضایی را برای حمایت از این کودکان در نظر گرفته ایم.
عابدین زاده تصریح کرد: در حال حاضر مجرمانی شناسایی شده اند که این اقدام برای آن ها به شغل تبدیل شده بود. یعنی ما با افرادی که درآمدهای بسیار زیادی از کار کودکان به دست می آورند، مواجه بودیم که کودکان به عنوان شاگرد برای این افراد سودجو کار می کردند و تمامی پولی که کودکان در طول روز بدست می آوردند تحویل سردسته این افراد می شد و این فرد مقدار کمی از پول را به کودک به عنوان دستمزد می داد.
وی با بیان اینکه تاکنون در این رابطه پنج نفر را دستگیر کرده ایم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این افراد در زندان هستند و برای آن ها قرارهای وثیقه سنگین در نظر گرفته شده است. همچنین تعداد دیگری از این افراد سودجو شناسایی شدند که پیگیر دستگیری آن ها نیز خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار