کد خبر: 1025334
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
استانداراردبیل :
استاندار اردبیل گفت: در بحث پیشگیری و مدیریت شیوع کرونا اردبیل جزو ۶ استان موفق کشور می‌باشد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه ستاد پیشگیری از شیوع کرونا شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: امر به معروف در حوزه پیشگیری از شیوع کرونا باید به یک فرهنگ تبدیل شود و باید خودمان را برای حداقل ۲ سال زندگی کرونایی با فرهنگ جدید آماده کنیم.

وی بیان کرد: ائمه جمعه و جماعات و اعضای ستاد پیشگیری از کرونای شهرستان‌ها همان‌گونه که تاکنون با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی حافظ جان و سلامت مردم بوده‌اند به همکاری هوشمندانه خود ادامه دهند و سه اصل فاصله‌گذاری اجتماعی،استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی را اطلاع‌رسانی و تاکید کنند.

استاندار اردبیل اضافه کرد: استفاده از ماسک به عنوان اولویت اصلی و تنها راه جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است و میزان استفاده از ماسک باید همگانی شود تا شاهد کاهش میزان بستری‌ها و فوتی‌ها در استان باشیم.

بهنامجو گفت: بر اساس آمار روند ابتلا و بستری افراد مبتلا به کرونا طی هفته گذشته در استان اردبیل نشان می‌دهد آمار مبتلایان نسبت به هفته قبل از آن نگران‌کننده و افزایش محسوسی داشته و با توجه به اینکه وارد پیک سوم کرونا شدیم همکاری ادارات و نهادها با شبکه بهداشت و درمان در راستای کاهش مبتلایان و فرهنگ‌سازی رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ضروری است.

وی افزود: هم‌اکنون شهرهای اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز، شهرستان پارس‌آباد در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های خلخال، گرمی، بیله‌سوار، اصلاندوز، نمین، نیر، کوثر و سرعین نیز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر