کد خبر: 1025286
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
یک متخصص تغذیه عنوان کرد
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در ارتباط با تغذیه و رژیم غذایی در روز‌های کرونایی، توضیحاتی ارائه داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: شیما جزایری، با عنوان این مطلب که بحران کوید ۱۹ وضعیت گرسنگی را در جهان بدتر کرده است، گفت: خیلی از مردم جهان به دلیل همه گیری ویروس کرونا، امنیت غذایی ندارند. علاوه بر این تغذیه سالم در پیشگیری، درمان و کنترل بیماری‌ها خیلی اهمیت دارد، عوارض کووید ۱۹ در افرادی که سوءتغذیه یا کمبود تغذیه دارند، شدیدتر است.

وی در پاسخ به این سوال که تغذیه سالم چه ویژگی‌های باید داشته باشد، گفت: اولین اصل در تغذیه سالم کفایت است، یعنی از همه گروه‌های اصلی غذایی به اندازه کافی باید استفاده شود. گروه‌های اصلی غذایی شامل نان و غلات، میوه‌ها و سبزی‌ها، شیر و لبنیات و همچنین مواد پروتئینی، حبوبات و مغز‌ها هستند.

جزایری ادامه داد: اصل بعدی تعادل است، مصرف قند و شکر، چربی‌های مضر و نمک را باید کم کنیم. تناسب در مصرف مواد غذایی و تنوع از دیگر ویژگی‌های رژیم غذایی سالم هستند. همچنین توجه به انرژی دریافتی و کنترل وزن و پیشگیری و درمان چاقی نیز بسیار مهم است.

این دکترای تغذیه، در مصرف مکمل‌های غذایی، گفت: اگر غذای ما به اندازه کافی باشد، معمولاً نیازی به مکمل‌ها نداریم، به جز چند استثنا. یکی از آن‌ها ویتامین D است، چون اصولاً میزان ویتامین D در منابع غذایی کم است، بنابراین توصیه می‌کنیم که این مکمل را همه مصرف کنند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار