کد خبر: 1025243
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
حزب کارگر بریتانیا، عضویت جرمی کوربین، رهبر سابق حزب را با برچسب یهودی ستیز بودن تعلیق کرد. البته کوربین این اتهام را رد کرده و خواستار بازگشت به حزب شده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در همان زمانی که امانوئل مکرون در فرانسه داد آزادی سر داده و از انتشار کاریکارتور‌های توهین آمیز به پیامبر اکرم به بهانه آزادی بیان حمایت می‌کند، در انگلیس، جرمی کوربین برچسب یهود ستیزی خورده و به همین بهانه از حزب کارگر تعلیق شده است. کوربین، روز پنج شنبه به‌دنبال واکنش به گزارش کمیسیون تحقیقی «برابری و حقوق بشر»، در مورد اهمال حزب کارگر در برابر «یهودستیزی» برخی از اعضای حزب، در اقدامی کم‌سابقه، از عضویت در حزب تعلیق شد. پس از انتشار نتایج یک تحقیق چند ساله درباره «یهودی‌ستیزی در حزب کارگر»، کمیسیون برابری و حقوق بشر پس از اعلام نتایج گزارش خود گفت: «حزب کارگر مسئول اقدام‌های غیرقانونی در آزار و اذیت و تبعیض است.»‌لوسیانا برگر، نماینده سابق حزب کارگر یکی از اعضای یهودی بود که از حزب تحت رهبری کوربین کناره‌گیری کرد. وی پس از تعلیق کوربین گفت که این گزارش سخنان وی را ثابت می‌کند چراکه وی پیش از این گفته بود از سوی هواداران کوربین به اسید‌پاشی، حمله با چاقو و تجاوز تهدید شده بود. وی در وبلاگ خود مدعی شد: «این حزب [کارگر]فرهنگ قلدری، تعصب و ارعاب علیه یهودیان را که به درونش نفوذ یافته بود، تسهیل کرد.»

جرمی کوربین، با رد اتهام «یهودستیزی» در دوران رهبری‌اش بر این حزب، گفته است برای بازگشت به حزب کارگر تلاش می‌کند. جرمی کوربین گفت مطالب منتشره در گزارش کمیسیون تحقیقات را قبول ندارد و خود او از سال ۲۰۱۸ برای مقابله با اقدامات ضد یهودی در حزب، یک تیم تشکیل داده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار