کد خبر: 1025177
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
همزمان با ادامه درگیری‌ها میان ارمنستان و آذربایجان، اتحادیه اروپا تشدید تنش‌ میان دو کشور بر سر منطقه مورد اختلاف در ناگورنو - قره‌باغ را «غیرقابل قبول» خواند.
 
 

سرویس بین الملل جوان آنلاین: با آنکه باکو و ایروان روز پنج‌شنبه، هشتم آبان، کماکان به گلوله‌باران مواضع یکدیگر ادامه دادند، اتحادیه اروپا ضمن «غیرقابل قبول» دانستن وضعیت موجود، خواستار دور جدید مذاکرات صلح میان طرفین درگیری شده است.

پیتر استانو، سخنگوی امور خارجه کمیسیون اروپا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که اتحادیه اروپا شکست سه توافق آتش‌بس میان ارمنستان و آذربایجان و ادامه درگیری میان این دو کشور را «غیر قابل قبول» می‌داند.

دفتر دادستان حقوق بشر قره‌باغ اعلام کرده یک روز پس از حمله به یک زایشگاه، بیش از ۱۲ گلوله به شهر استپاناکرت، بزرگ‌ترین شهر این منطقه اصابت کرده و منجر به زخمی‌شدن دو غیرنظامی شده است.

وزارت دفاع آذربایجان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارمنستان به سمت واحدهای نظامی و شهرک‌های غیرنظامی در امتداد خط مقدم درگیری تیراندازی کرده است.

بر اساس این بیانیه، شهرک‌های آذری ترتر و گورنابوی در شمال منطقه کوهستانی قره‌باغ نیز هدف گلوله‌باران قرار گرفته‌اند.
این بدترین درگیری میان ارمنستان و آذربایجان طی ۳۰ سال اخیر است و نگرانی‌ها را در مورد مداخله روسیه و ترکیه که حامی آذربایجان هستند، افزایش داده است.

این درگیری در عین حال امنیت خط لوله انتقال نفت و گاز آذربایجان به بازار جهانی را به صورت جدی تهدید می‌کند.

سه قرارداد آتش‌بس میان طرفین شکسته شده و کشته شدن غیرنظامیان از هر دو طرف، کماکان ادامه دارد.

وزارت دفاع منطقه قره‌باغ روز پنج‌شنبه اعلام کرد که ۵۱ نفر دیگر در این درگیری‌ها کشته شده‌اند و از آغاز درگیری‌ها در ۲۷ سپتامبر، شمار قربانیان به ۱۱ هزار و ۱۱۹ تن رسیده است.

این در حالی است که آذربایجان، شمار خسارات جانی نظامی خود را اعلام نکرده و روسیه نیز تخمین زده که از هر دو طرف پنج هزار نفر کشته شده باشند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار