کد خبر: 1025129
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
آمریکا در حالی مدعی است برای رهایی عراق از دیکتاتوری و سلاح‌های کشتار جمعی علیه این کشور وارد جنگ شده است، که به بعثی‌ها و عوامل رژیم سابق عراق تابعیت آمریکایی می‌دهد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: دولت آمریکا در حالی از مقابله با رژیم بعث عراق دم می‌زند که از بعثی‌ها حمایت می‌کند و به آن‌ها تابعیت آمریکایی می‌دهد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی از این موضوع پرده برداشت که ایالات متحده امریکا به رغم اینکه مدعی شده است برای رهایی عراق از دیکتاتوری و سلاح‌های کشتار جمعی علیه این کشور وارد جنگ شده است، اما همزمان به افرادی پناه داده است که خود از عناصر و ابزار‌های رژیم سابق عراق بوده اند.

در این گزارش آمده است: یکی از افرادی که امریکا به آن‌ها پناه داده سمیر خورشید است که در دوره رژیم سابق تصاویر صدام را بر روی دیوار‌های ساختمان‌ها و مراکز دولتی و ورودی وزارتخانه‌ها نقاشی می‌کرد.

طبق اعلام نیویورک تایمز، سمیر خورشید که متولد طوز خورماتو است در حال حاضر در ایالت اورگن امریکا ساکن است؛ به جای تصاویر صدام، تصاویر سربازان امریکایی شرکت کننده در جنگ عراق را نقاشی کرده است.

این رسانه آمریکایی گزارش داد: وی در سال ۲۰۰۶ از عراق گریخته و به آمریکا رفته است و در سال ۲۰۱۰ پناهندگی گرفته و در سال ۲۰۱۷ تابعیت آمریکایی گرفته است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار