کد خبر: 1025089
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه با اشاره به دیدارش با تعدادی از سرمایه‌گذاران چینی اعلام کرد: این شهرستان از نظر معادن بسیار غنی است و چینی‌ها هم علاقمند به سرمایه گذاری در این زمینه هستند.

محمدرضا مشایخی پس از دیدار با سرمایه گذاران چینی اظهار کرد: با هماهنگی های انجام شده شاهد حضور سرمایه گذاران چینی در شهرستان هستیم و با توجه به همکاری های بین کشور ما و چین ، سرمایه گذاران این کشور منابع خوب و قابل توجهی برای سرمایه گذاری در ایران در نظر گرفته اند که شهرستان میانه به لحاظ ظرفیت در بخش معادن یکی از مناطق مورد رغبت برای سرمایه گذاری از سوی چینی هاست.

وی اضافه کرد: در این راستا اطلاعاتی از فلزات دارای معدن در شهرستان تهیه و به سرمایه گذاران ارسال خواهد شد همچنین لیستی از ظرفیت ها و اولویت های دیگر شهرستان مانند صنایع تبدیلی و برنج و خاکهای صنعتی تهیه و ارائه خواهد شد تا از سوی سرمایه گذاران چینی مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه برای اولویت های سرمایه گذاری از سوی آنان اعلام شود.

فرماندار ویژه میانه، تبدیل میانه در مدت ۲ سال آتی به چهارراه ریلی و جاده ترانزیت کشور به عنوان کریدور اروپا را از مزیت های بزرگی در راستای سرمایه گذاری ها برشمرد.

وی در پایان تولید کنسانتره میوه، گلخانه و انرژی های نو را از دیگر ظرفیت های شهرستان عنوان و برای هر گونه حمایت و همراهی برای هموار کردن مسیر سرمایه گذاری در شهرستان در راستای رونق اقتصاد و اشتغال اعلام آمادگی کرد.

میانه شرقی‌ترین شهر در بین مراکز شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است و به واسطهٔ اینکه سال‌ها تنها راه ارتباطی منطقهٔ از طریق زنجان به بدنهٔ اصلی کشور از طریق درهٔ قافلانکوه بوده، به عنوان دروازهٔ آذربایجان شرقی شناخته می‌شود.

میانه با دارابودن ۱۸٫۸۷ کیلومتر مربع مساحت، بزرگترین شهرستان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود، همچنین جمعیت این شهر بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ برابر با ۹۸٬۹۷۳ نفر بوده و چهارمین شهر پرجمعیت استان پس از تبریز، مراغه و مرند به ‌شمار می‌رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر