کد خبر: 1025026
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کارتن فروشی شغل جدید دلال‌های فضای مجازی
شغلی کاذب با نام «کارتن فروشی» با قیمت‌های بالا نوعی جدید از کسب و کار در فضای مجازی است که در بسیاری از موارد موجب شادی سارقان و دلالان هم شده است. در این بین فروش کارتن‌های نو و دست نخورده تلفن‌های همراه لوکس، لوازم خانگی نیز راه را برای سارقان تلفن همراه باز کرده است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: مشاغل کاذب روز به روز در حال گسترش هستند، بروز و ظهور این نوع شغل‌ها بر اساس پیشرفت تکنولوژی و همچنین افزایش تورم و بیکاری در کشورها، قابل قیاس است. از کلاهبرداری‌های فضای مجازی گرفته تا فروش اجناس و خدماتی نظیر پایان‌نامه برای دانشجویان از جمله این نوع مشاغل هستند. یکی از فروشندگان کارتن تلفن همراه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به طور اتفاقی متوجه شدم کارتن تلفن همراه خریدار دارد، جلوی یکی از مجمع‌های تجاری فروش تلفن همراه، یک دلال کارتن تلفن همراه من را به قیمت ۶۰۰‌هزار تومان خریداری کرد. طبق بررسی‌ها در اطراف این مجتمع تجاری متوجه شدیم، این روند در بیرون پاساژ‌های فروش تلفن همراه امری طبیعی است، سرنخ‌های به‌دست آمده نشان می‌دهد که این کارتن‌ها برای فروش اجناس قاچاق و همچنین تلفن‌های همراه سرقت رفته بسیار کاربرد دارد، این کارتن‌ها جمع‌آوری و به یک گروه تحویل داده می‌شود.

فروش انواع کارتن دست دوم در فضا‌های مجازی و بازار‌های کشور مورد توجه کاربران و افراد جامعه قرار گرفته به طوری که راه کلاهبرداری از این طریق رایج شده است. فروشنده‌های انواع کارتن دست‌دوم معمولاً افرادی هستند که اجناس مختلفی به خصوص لوازم خانگی خریداری می‌کنند و کارتن آن را معمولاً در سایت‌های فروش اجناس دست دوم به حراج می‌گذارند.

طبق پیگیری‌ها از اتحادیه کارتن و مقوا مطلع شدیم که فروش این نوع اجناس ارتباطی به اتحادیه ندارد و خارج از قوانین معاملات در بازار‌ها انجام می‌شود. راه تخلف در این زمینه به این شکل است که فروشنده‌ها معمولاً این کارتن‌ها را به افرادی می‌فروشند که انواع تلویزیون و یخچال را به صورت قاچاق و بدون کارتن وارد کشور می‌کنند و پس از خرید کارتن، لوازم خود را با قیمت بالاتر می‌فروشند.

قطعاً رسیدگی به این نوع جرائم ورود پلیس فتا و پیگیری رد تخلف این فروشندگان را می‌طلبد. قابل توجه است که برخی دیگر از افرادی هستند که لوازم خانگی دست دوم را پس از تعمیر، در این کارتن‌ها قرار می‌دهند و به نام کالای نو و آکبند در بازار به فروش می‌رسانند. با این وجود خریداران هنگام خرید هر نوع کالایی به خصوص لوازم خانگی حتماً به سریال درج شده روی کارتن و کالا توجه کنند که این دو سریال با یکدیگر تطابق داشته باشند، در غیر این صورت کارتن مورد نظر برای کالای داخل آن نیست. تعداد زیاد آگهی‌های کارتن دست‌دوم در سایت‌های مختلف نشان از تقاضای زیاد توسط اینگونه از متخلفان دارد، با این وجود مردم و خریداران لوازم خانگی هم بیش از پیش نسبت به این موضوع حواس جمع باشند. البته در قسمت دیگر ماجرا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم برای رسیدگی به این موارد که بیانگر تلاش قاچاقچیان برای قانونی فروختن اجناس خود است، باید ورود کرده و از ادامه این روند جلوگیری کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار