کد خبر: 1024948
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
متخصص مغز و اعصاب با تأکید بر جدی گرفتن انواع سردرد‌ها در ایام شیوع کرونا، گفت: مصرف خودسرانه مُسکن یا آنتی بیوتیک عاملی برای پنهان شدن دیگر علائم بیماری مانند تب است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: ناصر مهربان، متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات در پاسخ به این پرسش که «آیا در زمان شیوع کرونا می‌توانیم هنگام بروز سردرد مسکن مصرف کنیم؟»، اظهار داشت: کرونا یک بیماری ویروسی است نه باکتریایی. مصرف خودسرانه مُسکن و یا آنتی بیوتیک عاملی برای پنهان شدن دیگر علائم بیماری مانند تب است.

وی افزود:خیلی از افراد با مشاهده هر سردردی به صورت خودسرانه اقدام به مصرف مُسکن می‌کنند که می‌تواند آسیب جدی به نواحی مختلف بدن از جمله کلیه وارد کند.

این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به عوارض نامطلوب مصرف خودسرانه مسکن‌ها، متذکر شد: همچنین مصرف مسکن‌ها می‌تواند باعث سرکوب علایم مهم بیماری مثل درد و تب شود که تشخیص دیررس بیماری زمینه‌ای، عوارض جبران ناپذیر را در پی دارد.

مهربان با تأکید بر جدی گرفتن انواع سردرد‌ها در ایام شیوع بیماری کرونا، افزود:باید توجه کرد که استرس و اضطراب نسبت به مبتلاشدن به بیماری کووید ۱۹، اختلالات خواب و تغییر سبک زندگی، می‌تواند باعث تشدید حملات سردرد‌های میگرنی شود.

وی ابراز داشت: باز تأکید می‌کنم که افراد باید از مصرف خودسرانه مُسکن جلوگیری کرده و با مراجعه به پزشک تحت بررسی و درمان موثر قرار بگیرند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار