کد خبر: 1024920
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
کارشناس نجوم از مقارنه ماه و مریخ در تاریخ نهم آبان ماه خبر داد و گفت: همزمان ماه در دورترین از فاصله از زمین قرار دارد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: احسان مهرجو کارشناس نجوم در خصوص رویداد نجومی نهم آبان ماه گفت: در ۲۳ دقیقه بامداد نهم آبان ماه، شاهد مقارنه ماه و سیاره مریخ هستیم که با چشم غیر مسلح و بدون تلسکوپ از آسمان قابل رویت هستند.

وی با بیان اینکه در این شب، ماه و مریخ به فاصله ۳ درجه‌ای از هم می‌رسند، بیان کرد: از همه جای ایران می‌توان این رویداد نجومی را رصد کرد.

مهرجو با اشاره به روش تعیین اندازه ۳ درجه‌ای ماه و مریخ با دست کشیده گفت: اگر فردی دست را عمود بر بدن قرار دهد و انگشت اشاره و وسط را بهم بچسباند پهنای بخش میانی این دو انگشت فاصله ۳ درجه‌ای به ما می‌دهد که می‌توان برای رصد از این مقیاس استفاده کرد.

وی ادامه داد: در همین لحظه ماه در دورترین فاصله از زمین قرار دارد.

به گفته کارشناس نجوم، مدار ماه به دور زمین بیضی شکل است که ماه در برخی موارد دور و در برخی موارد نزدیک زمین می‌شود که در تاریخ ۹ آبان و همزمان با این مقارنه ماه در اوج خودش قرار دارد و در دورترین نقطه و فاصله از زمین قرار می‌گیرد.

مهرجو با اشاره به میزان فاصله ماه از زمین گفت: در این هنگام ماه در فاصله ۴۰۶ هزار و۴۰۰ کیلومتری از زمین قرار دارد که دورترین فاصله از زمین است.

وی اضافه کرد: بنابراین ماه را در این تاریخ کوچک‌تر از زمان‌های دیگر می‌بینیم، چون خیلی از زمین دور شده است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار