کد خبر: 1024919
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: عفونت‌های مجاری ادراری و کلیوی به علت کوتاه بودن مجاری ادراری در خانم‌ها شایع‌تر از مردان است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمدرضا شیرزادی، متخصص بیماری‌های عفونی، درخصوص بیماری‌های عفونی گفت: برخی عفونت‌ها بین زنان و مردان مشترک است مانند عفونت‌های ریوی و گوارشی و برخی عفونت‌ها مختص خانم هاست مانند عفونت‌های مجاری ادراری و کلیوی که به علت کوتاه بودن مجاری ادراری در خانم‌ها احتمال ورود میکروب و ایجاد عفونت شایع‌تر است.

متخصص بیماری‌های عفونی توصیه کرد: بانوانی که علائمی مانند سوزش و تکرر ادرار دارند باید حتماً به پزشک مراجعه کنند، اما در مردان نیز با بالا رفتن سن ممکن است مشکلات عفونت مجاری ادراری ایجاد شود.

شیرزادی با توجه به شیوع بیماری کرونا از بانوان درخواست کرد: به دلیل مسؤولیت خانوادگی‌ای که دارند از ایجاد تنش و اضطراب در خانواده جلوگیری کرده، خود را تقویت کنند تا بتوانند از ایجاد خطر و ابتلای خانواده به این بیماری جلوگیری کنند.

وی در ادامه افزود: در این دوران برخی به دلیل وجود کرونا به مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها مراجعه نمی‌کنند که این رفتار کاملا اشتباه است. بیماران می‌توانند تا بیماری به مرحله حاد نرسیده با رعایت دستورالعمل‌ها به بیمارستان مراجعه کنند.

شیرزادی در پایان در مورد سبک غذایی مناسب گفت: استفاده از سبزیجات و سالاد و پروتئین‌ها در رژیم غذایی بسیار مهم است و استفاده از روغن‌های جامد و چربی‌های مایع به مقدار زیاد بیماری‌زا خواهد بود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار