کد خبر: 1024818
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: عملکرد مناسب، شفاف و مدیریت صحیح هزینه‌های بازارچه مرزی دوغارون ضروری است. غرفه‌داران باید با ایجاد تشکل، نماینده قوی برای پیگیری مطالبات خود داشته باشند تا بتوانند سریع‌تر به حل مشکلات خود دست یابند.

علی رسولیان در دیدار با غرفه‌داران بازارچه مرزی دوغارون اظهار کرد: ساماندهی مرز دوغارون اولویتی جدی است و بهبود وضعیت مرزنشینان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود در مرز دوغارون از جمله ناکافی بودن نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی است، عنوان کرد: اینکه روزانه ۲۶۰ کامیون در بازارچه مرزی دوغارون تخلیه و بارگیری می‌شود و ورود و خروج کامیون به بازارچه در هفت ماه امسال ۶۵ درصد افزایش یافته، نشان‌دهنده اهمیت اقتصادی و میزان اشتغال و صادرات کالا در مرز است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رسولیان گفت: زمانی که بازگشت منابع مالی از خزانه دولت به بازارچه با تاخیر مواجه بوده، بهترین فرصت است که با بهره‌گیری از ظرفیت غرفه‌داران فضایی برای استفاده بیشتر از ظرفیت مرز با توسعه امکانات آن فراهم شود. منافع مرزنشینان در بازارچه‌های مرزی باید تامین شود و شرایطی فراهم گردد که غرفه‌دار و مرزنشین متضرر نشوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه اجرای طرح جامع بازارچه دوغارون به تکمیل زیرساخت‌های آن از جمله تامین نمازخانه و سایر امکانات رفاهی کمک می‌کند، تصریح کرد: تامین روشنایی و انبار موقت برای بازارچه مرزی دوغارون نیز در شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان تصویب خواهد شد و گمرک شرایط آن را تامین خواهد کرد.

وی بیان کرد: عملکرد مناسب، شفاف و مدیریت صحیح هزینه‌های بازارچه مرزی دوغارون ضروری است. غرفه‌داران باید با ایجاد تشکل، نماینده قوی برای پیگیری مطالبات خود داشته باشند تا بتوانند سریع‌تر به حل مشکلات خود دست یابند.

رسولیان با اشاره به فشارهای آمریکا و وضعیت خاص اقتصادی کشور گفت: تحریم‌ها و شرایط ناشی از شیوع کرونا بر مراودات ایران با کشورهای همسایه اثر منفی داشته، با این حال مراودات کالا بین خراسان رضوی و کشور افغانستان همچنان تداوم داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به رویکرد استاندار این استان بر استفاده حداکثری از ظرفیت مرز برای توسعه اقتصادی خاطرنشان کرد: افزایش صادرات برای تقویت تولیدات داخلی و تامین تقاضا ضروری است و باید برای تامین این نیاز مرزها را تقویت کرد. امیدواریم بتوان از محل افزایش صادرات کالا بخشی از ضرر و زیان ناشی از شیوع کرونا در استان را جبران کرد.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، کمبود باسکول، نبود امکانات رفاهی کافی، نبود فضای کافی و انبار جهت تخلیه و بارگیری کامیون‌ها، روشنایی ناکافی، نابسامانی در هزینه‌ها، کوچک بودن محوطه بازارچه و ناکافی بودن خدمات در گمرک از مشکلاتی بود که توسط غرفه‌داران بازارچه دوغارون در این نشست مطرح شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار