کد خبر: 1024581
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
ال‌کلاسیکو به کام کهکشانی‌ها
اولین ال‌کلاسیکوی فصل به کام کهکشانی‌ها تمام شد. دیدار حساس بارسا – رئال‌مادرید در ورزشگاه خالی از جمعیت نیوکمپ با برتری ۳ بر یک سفیدپوشان به پایان رسید تا با خروج رئالی‌ها از بحران آژیر قرمز برای کاتالان‌ها به صدا در‌آید. VAR در این بازی به کمک تیم زیدان آمد، در حالی که رونالد کومان نخستین شکست در ال‌کلاسیکو به عنوان سرمربی بارسا را به گردن داور و تصمیماتش انداخت.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: برخلاف انتظار‌ها اوضاع بارسا با آمدن کومان، نه‌تن‌ها تغییری نکرده، بلکه حال تیم وخیم‌تر هم شده است. در بازی رفت با رئال، مسی و هم‌تیمی‌هایش عملاً انگیزه زیادی برای این دیدار حیثیتی نداشتند. شاید اگر آنسو فاتی سه دقیقه بعد از گل اول رئال کار را به تساوی نمی‌کشید، شاگردان زیدان گل‌های بیشتری را به ثمر می‌رساندند و عمق فاجعه برای کاتالان‌ها بیشتر می‌شد. ستاره ۱۷ ساله با تک‌گلی که برای تیمش زد، لقب جوان‌ترین گلزن ال‌کلاسیکو را به خود اختصاص داد. این در حالی است که لئو نتوانست کمکی به تیمش کند؛ مسی که تاکنون ۲۶ گل به رئال زده برای ششمین ال‌کلاسیکوی متوالی حسرت گلزنی یا دادن پاس گل در این جدال به دلش ماند.

VAR چالشی است که برخی مربیان تیم‌های بازنده آن را عامل ناکامی خود می‌دانند. اگرچه در بازی شنبه شب داور مسابقه در مقابل خطای بازیکنان رئال نرمش به خرج داد، ولی در نیمه دوم کشیدن پیراهن راموس توسط لانلگه را پنالتی تشخیص داد و کاپیتان رئال هم به این فرصت نه نگفت. مخالفت سرمربی بارسلونا هنگام اعلام پنالتی با تصمیم داور تا پایان بازی ادامه داشت و کومان بعد از باخت تیمش، شخصاً سراغ داور رفت. سرمربی هلندی باخت بارسا را به نوعی توجیه کرد: «خوب بازی کردیم. موقعیت‌های زیادی به وجود آوردیم و فکر می‌کنم که در نیمه دوم نیز عملکرد قابل قبولی داشتیم. درک این شکست بسیار دشوار است، چراکه ما لیاقت آن را نداشتیم. بعضی از تصمیمات داوری را اصلاً درک نکردم. تصمیمی که تأثیر زیادی روی نتیجه پایانی مسابقه داشت. هرگز فناوری VAR را متوجه نمی‌شوم. پنج مسابقه است که تصمیمات VAR علیه ما گرفته می‌شود. به عنوان مثال در دیدار مقابل سویا پنالتی واضح روی لیونل مسی گرفته نشد. در صحنه پنالتی راموس ابتدا لانلگه را هل داد. بله او پیراهن راموس را کشید، اما هرگز برای اعلام پنالتی و افتادنش روی زمین کافی نبود. فکر می‌کنم که اصلاً اعلام پنالتی تصمیم درستی نبود. به داور گفتم که آیا به نظرت این پنالتی بوده، گفتم که هرگز نظر من با او یکسان نبوده است. به او گفتم که امیدوارم یک روز آن‌ها بتوانند به من توضیح دهند که VAR در اسپانیا چه کار می‌کند.» کومان در توئیتر هم دست از سر داور برنداشت و از طریق فضای مجازی نیز اعتراضش را اعلام کرد. اما رسانه‌های نزدیک به بارسا مدعی شده‌اند نحوه اعتراض سرمربی می‌تواند محرومیتی چهار تا ۱۲ جلسه‌ای را برایش به همراه داشته باشد.

در آن سوی میدان برنده دیدار سنتی فوتبال اسپانیا از بحران فاصله گرفته و دیگر کسی از دو باخت متوالی در لالیگا و لیگ قهرمانان سخن نمی‌گوید. زیدان که استاد پیروزی در ال‌کلاسیکو است، مدعی شد بازیکنانش باید گل‌های بیشتری به بارسا می‌زدند: «به تیمم افتخار می‌کنم. این پیروزی را در برابر تیمی به دست آوردیم که همیشه شما را به دردسر می‌اندازد. تیبو کورتوا در دو صحنه دروازه رئال‌مادرید را نجات داد، اما ما نیز شانس به ثمر رساندن چهار گل برابر بارسلونا را داشتیم. نمی‌توانیم دهان منتقدان را ببندیم و آن‌ها را به سکوت وادار کنیم. باید مسیر خودمان را بسازیم و به آنچه انجام می‌دهیم، ایمان داشته باشیم. هرگز در مورد داوران صحبت نمی‌کنم. صرف‌نظر از این موضوع ما شایسته این پیروزی هستیم.» سرخیو راموس، کاپیتان رئال که بهترین بازیکن زمین هم شناخته شد، انتقاد‌ها از داور و نقش او در برد کهکشانی‌ها را رد کرد: «فکر می‌کنم پنالتی کاملاً واضح بود. وقتی من می‌خواستم بپرم، بازیکن حریف من را گرفت و این کاملاً روشن است. انتقاد از داور برای خطایی که واضح بوده، منصفانه نیست. ال‌کلاسیکو یک فرصت خاص و ویژه است و انگیزه‌ای اضافه به شما می‌دهد. بعد از سپری کردن یک هفته تلخ باید متحد بود، چراکه دیگر فرصتی برای پشیمانی وجود ندارد. در طول فصل گاهی شما مقاطع بدی را سپری می‌کنید و امیدوارید این مقطع تنها یک هفته طول بکشد. این پیروزی از نظر ذهنی برای ما بسیار خوب بود. ما موفق شدیم بر انتقادات غلبه کنیم و از این موضوع خوشحالیم. کسب پیروزی در خانه رقیب همیشه بسیار ارزشمند است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار