کد خبر: 1024352
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
سخنگوی صنعت برق گفت: به نوعی با تخفیف ۱۰۰ درصدی که برای مشترکان کم مصرف (در قالب طرح برق امید) صورت می‌گیرد، بخشی از هزینه‌های ایجاد شده از محل این طرح جبران خواهد شد.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در هفتمین همایش بین المللی ترانسفورماتور، ضمن اشاره به طرح تخفیف ۱۰۰ درصدی برای مشترکان کم مصرف کشور گفت: در طرح برق امید پیش‌بینی شده است که اگر مشترکان از الگو‌های تعیین شده به منظور مصرف برق تبعیت کنند در قالب مشترکان کم مصرف رده‌بندی شده و مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی خواهند شد.

سخنگوی صنعت برق، در تشریح برنامه‌های متنوع در نظر گرفته شده به منظور کاهش مصرف مشترکانی که خارج از الگوی به استفاده از برق می‌پردازند، تاکید کرد: برنامه‌های متنوعی با هدف اینکه بخش از مشترکان پر مصرف به جرگه کم مصرف‌ها بپیوندند در طرح برق امید تعبیه شده است.

امکان تامین برق با استفاده از سلول‌های خورشیدی برای مشترکان پر مصرف

وی در بیان اینکه آموزش‌های لازم به منظور صرفه‌جویی مصرف برق به مشترکان ارائه می‌شود، افزود: علاوه بر آموزش‌های پیشبینی شده در طرح برق امید، این امر برای مشترکان پرمصرف وجود خواهد داشت که با نصب پنل‌های خورشیدی بتوانند برق خود را به صورت خود تامین، تهیه کنند.

رجبی مشهدی، در تبیین اهداف طرح ارائه تخفیف ۱۰۰ درصدی به مشترکان کم مصرف، گفت: تمام تلاشمان بر این است که برای پیک سال ۱۴۰۰ با کاهش مصرف حدود ۱۰ درصدی در بخش خانگی، بخشی از فشار‌هایی را که روی تجهیزات وجود دارد و همچنین سرمایه‌گذاری‌های زیادی که در صنعت برق انجام می‌شود را کاهش دهیم.

هزینه‌های تخفیف ۱۰۰ درصدی برق از محل صرفه‌جویی تامین می‌شود

این مقام مسئول، ادامه داد: به نوعی با تخفیف ۱۰۰ درصدی که برای مشترکان کم مصرف (در قالب طرح برق امید) صورت می‌گیرد، بخشی از هزینه‌های ایجاد شده از محل این طرح جبران خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق، با اشاره به روند اجرای طرح برق امید، گفت: از امروز پیامک‌هایی از سوی شرکت توانیر برای مشترکان ارسال خواهد شد که مشخص می‌کند هر مشترک در کدام دسته از رده‌بندی کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف قرار دارد.

صرفه‌جویی ۲ هزار میلیاردی با استفاده از طرح جابه‌جایی ترانسفورماتور‌ها

رجبی مشهدی، در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به بحت ترانسفورماتور‌ها اختصاص داد وگفت: در حوزه ترانسفورماتور‌ها کاهش نرخ خرابی ترانس‌ها با توجه به تعمیر و نگه‌داری صحیح امکان پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به ضریب بار ترانسفورماتورها، گفت: عددی که در سال‌های قبل به منظور ضریب بار ترانس‌ها اندازه‌گیری شده حدود ۳۲ درصد است. اگرچه در ساعت‌های اوج بار استفاده از ترانسفورماتور به اوج می‌رسد، اما در سایر زمان‌های دیگر استفاده از این تجهیزات کمتر می‌شود.

سخنگوی صنعت برق، ضمن بیان ظرفیت ترانسفورماتور بهره‌گیری شده در ساعات اوج مصرف تشریح کرد: در ساعات اوج مصرف تنها ۴۰ درصد از ترانس‌ها ظرفیت زیر ۵۰ درصد دارند.

رجبی مشهدی با اشاره به طرح ملی جابه‌جایی ترانسفورماتور‌ها که در استان گیلان اجاره شد، گفت: این طرح به شرکت برق منطقه‌ای یزد ارجاع شده است تا برنامه‌ریزی آن برای اجرا در سایر نقاط کشور مهیا شود.

این مقام مسئول در توضیح اوضاع ترانسفوماتور‌های انتقال کشور، گفت: در بحث ترانسفورماتور‌های انتقال ۲۲ درصد از ترانس‌های ما پر بار هستند و ۱۸ درصد نیز مرتبط با ترانسفورماتور کم بار است و ظرفیت زیر ۴۰ درصد دارند. جابه‌جایی تنها ۵۰ درصد این ترانس‌ها منجر به صرفه‌جویی ۲ هزار میلیاردی خواهد شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار