کد خبر: 1024284
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
زبان‌شناس مشهور و اندیشمند سیاسی چپگرای برجسته امریکایی ترور سردار «قاسم سلیمانی» را محکوم کرد و آن را نشانه افراط‌گرایی و یاغی‌گری امریکا دانست.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، «نوام چامسکی» در مصاحبه‌ای روز سه شنبه گفت: «اقدامات ترامپ درخصوص ایران، اول از بین بردن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، به طور قابل توجهی نقض قوانین بین‌المللی بود. این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل بود. ترامپ گفت بسیار خب من آن را نمی‌خواهم. فرد دیگری آن را ایجاد کرده است. این کار یقیناً به شکلی قابل پیش‌بینی موجب افزایش تنش با ایران شد و واکنش‌ها به آن نیز ملایم بودند.»

وی افزود: «مسئله دیگر قتل [سردار قاسم]سلیمانی بود که در ایالات متحده با استقبال زیادی مواجه شد. این اقدامی بسیار خطرناک بود. چنین چیزی در خلال جنگ جهانی دوم و حتی جنگ سرد نیز رخ نداد و مانند این بود که ایران تصمیم می‌گرفت مایک پمپئو و یکی از فرماندهان عالی‌رتبه همراهش را در فرودگاه بین‌المللی مکزیکوسیتی به قتل برساند. ما چنین کاری را بسیار جدی تلقی می‌کردیم. این همان اتفاقی است که در این خصوص رخ داد، ولی در اینجا (امریکا) مورد تحسین قرار گرفت که واقعاً شوکه‌کننده است و نشان داد که تفکرات داخلی در امریکا تا چه حد افراطی هستند و امریکا یک کشور یاغی است که نسبت به تعهدات بین‌المللی بی‌تفاوت است و کاری که بخواهد را انجام می‌دهد و در بیرون مرز‌ها نیز پذیرفته شده است.»

این اندیشمند منتقد امریکایی در ادامه گفت: «باید منطقه‌ای عاری از سلاح اتمی در خاورمیانه ایجاد کرد. مگر این کار چقدر دشوار است؟ عرب‌ها به‌شدت به چنین کاری علاقه‌مند هستند. آن‌ها ۲۵سال پیش این پیشنهاد را مطرح کردند و حتی تهدید کرده‌اند اگر به مرحله اجرا نرسد پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (NPT) را نقض می‌کنند. پس آن‌ها موافق هستند.»

وی افزود: «اما ایران چطور؟ [ایران نیز]قویاً به این کار علاقه‌مند است و سال‌ها است که خواستار آن است. خب؟ این از ایران. جامعه جهانی چطور؟ گروه ۷۷، جنبش عدم تعهد که شامل ۱۳۰ کشور است قویاً حامی آن هستند و سال‌ها است که خواستار آن هستند. اروپا هم با آن موافق است. تنها دو کشور با آن مخالف هستند؛ اول اسرائیل که نمی‌خواهد نظارتی بر سیستم‌های تسلیحات اتمی‌اش وجود داشته باشد و دومی پدرخوانده یعنی امریکا است که هر مسیر منتهی به آن را مسدود کرده است.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
ببینید این نظر یک فیلسوف غربی معروف در مورد تروریست بودن امریکا هست.مثل اینکه هر روز صدای سردار شهید را میشنوم که میگفت ما ملت امام حسینیم.ملت بزرگ ایران نمیخواهد انتقام شهید سلیمانی شامل مرور زمان شود.این کار بدون توجه به پیامدهای آن باید هر چه سریعتر انجام شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار