کد خبر: 1024280
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰
پس از گذشت سه سال از سیاست‌های سختگیرانه دولت ترامپ علیه مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک برای کودکان آن‌ها پیامد‌های ناگواری به دنبال داشته و این کشور را به قربانگاه مهاجران تبدیل کرده است. همانگونه که اتحادیه آزادی‌های مدنی امریکا اعلام کرده، وکلا قادر نیستند والدین ۵۴۵ کودکی را که در مرز مکزیک از یکدیگر جدا شدند، پیدا کنند، چون اکثر این خانواده‌ها به امریکای مرکزی برگردانده شدند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا که بار‌ها مقابله با مهاجران غیرقانونی در مرز با این کشور با مکزیک را یکی از برنامه‌های موفق خود اعلام کرده، این سیاست‌های سختگیرانه به نابودی صد‌ها خانواده منجر شده است. به گزارش شبکه ان‌بی‌سی نیوز، اسناد دادگاه از جانب اتحادیه آزادی‌های مدنی امریکا (ای‌سی‌ال‌یو) نشان می‌دهد که آن‌ها تنها با والدین ۵۰۰ کودک از مجموع ۱۰۰۰ خانواده‌ای که در سال ۲۰۱۷ در مرز از یکدیگر جدا شدند، تماس گرفتند. در حالی که ۲۵ مورد از آن والدین شانس بازگشت و دیدار دوباره را یافتند، کمیته فدرال منتخب از سوی دادگاه در جریان یافتن چندین خانواده متوجه شد که این خانواده‌های جدا شده تصمیم گرفتند که کودکان‌شان را با یک عضو خانواده یا یک حامی در امریکا بگذارند. معاون پروژه حقوق مهاجران ای‌سی‌ال‌یو گفت که صد‌ها خانواده هنوز پیدا نشده‌اند. او گفت: «مردم می‌پرسند که چه زمانی تمام این خانواده‌ها پیدا می‌شوند و متأسفانه من برای آن پاسخی ندارم. نمی‌دانم. واقعیت غم‌انگیز این است که صد‌ها تن از والدین بدون کودکان‌شان به امریکای مرکزی بازگردانده شدند و کودکان با نزدیکان آشنا یا دور باقی ماندند.»

یک گروه میدانی مستقر در مکزیک و امریکای مرکزی که شخصاً برای یافتن خانواده‌های جدا شده تلاش می‌کنند، در بیانیه‌ای گفتند که به یافتن خانواده‌های آن کودکان ادامه می‌دهند. در بیانیه این گروه آمده است: «این یک روند دشوار و وقت‌گیر است. در دوران این پاندمی، تیم مدافعان حقوق بشر ما اقدامات ویژه‌ای برای محافظت از امنیت و ایمنی خود و همچنین والدین و جوامع آن‌ها انجام می‌دهند.». از آوریل ۲۰۱۷ جف سشنز، دادستان کل وقت امریکا، اعمال مقرراتی با «تحمل صفر» درباره مهاجران غیرقانونی در مرز‌های این کشور را اعلام کرد. طبق این مقررات جدید که دولت ترامپ اجرایی کرد، همه مهاجرانی که به طور غیرقانونی از مرز‌های امریکا عبور می‌کنند، مجرم محسوب می‌شوند و تحت پیگرد کیفری قرار می‌گیرند، حتی افرادی که به دنبال پناهندگی در این کشور هستند. حتی در آن زمان فیلم‌ها و تصاویر زیادی از جدا کردن کودکان از والدین‌شان و نگهداری آن‌ها در قفس منتشر شد که موجی از واکنش‌های جهانی را به همراه داشت. به گزارش یورونیوز، در سال ۲۰۱۸ وضعیت مهاجران غیرقانونی چنان اسفناک بود که پزشکان، دستیاران و پرستاران مهاجران تنها شاهدانی بودند که شرایط وخیم کودکان مهاجر در بازداشتگاه‌ها را رصد می‌کردند. آن‌ها شواهد متعددی از وضعیت اسفناکی که کودکان در بازداشتگاه‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کردند، ارائه دادند. طبق گفته پزشکان و مدیران برنامه، برخی از کودکان مهاجر در طول سفر به مرز‌های امریکا یا خشونت را تجربه کردند و یا خود شاهد خشونت بودند.

حمایت جمهوریخواهان از بایدن
 
درحالی که دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به حمایت قاطع هم‌حزبی‌های خود نیاز دارد، صد‌ها عضو جمهوریخواه که منتقد سیاست‌های ترامپ هستند، در جبهه مخالف قرار گرفته و حمایت خود را از نامزد دموکرات‌ها اعلام کرده‌اند. مایکل استیل، رئیس سابق کمیته ملی حزب جمهوریخواه امریکا در حالی که تنها ۱۲ روز دیگر تا برگزاری انتخابات باقی مانده به جمع ۳۴۷جمهوریخواه برجسته دیگری که در این انتخابات به جو بایدن، رقیب دموکرات دونالد ترامپ رأی می‌دهند پیوسته است. به گزارش نشریه نیوزویک، این جمهوریخواهان از صف حزب‌شان جدا شده‌اند تا با دونالد ترامپ مخالفت کرده و علناً در انتخابات از جو بایدن حمایت کنند. یکی از شاخص‌ترین گروه‌های جمهوریخواه مخالف با ترامپ پروژه لینکلن نام دارد که تحت رهبری چند جمهوریخواه برجسته شامل جان ویور، ریک ویلسون، جورج کانوی، رید گالن و جنیفر هورن است. جان کیسیچ، فرماندار سابق اوهایو که چهار سابق قبل در نامزدی از جانب حزب جمهوریخواه ترامپ را به چالش طلبید و خودش را جمهوریخواه برای تمام عمر خوانده تبدیل به چهره برجسته جنبش مخالفان جمهوریخواه ترامپ به نام «ترامپ هرگز» شده است. پس از کنوانسیون حزب دموکرات نیز چارلی دنت، نماینده جمهوریخواه سابق ایالت پنسیلوانیا هم حمایتش از بایدن را در مطلبی در سی‌ان‌ان اعلام داشت. از سوی دیگر، روزنامه یواس‌ای تودی، جو بایدن را برای انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر تأیید کرد و از شهروندان امریکایی خواست به ترامپ رأی ندهند. حمایت جمهوریخواهان و رسانه‌های امریکایی از نامزد دموکرات‌ها، درحالی است که بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده جو بایدن با اختلاف ۱۰ درصدی از ترامپ پیش است و همین مسئله نگرانی اعضای سرشناس جمهوریخواهان را در پی داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار