کد خبر: 1024260
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
متأسفانه در کشور به لحاظ تاریخی نگاه منفی به احزاب وجود داشته است که بخشی از آن نیز به نحوه کارکرد احزاب به قبل از انقلاب برمی‌گردد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سید نظام‌الدین موسوی، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، به لزوم وجود احزاب قوی برای حل مشکلات اشاره کرد و گفت: قانون اساسی وجود احزاب در ساختار سیاسی کشور را پذیرفته است و بی‌شک احزاب با تعاریف واقعی و کارکرد مناسب برای رشد و بالندگی سیاسی در کشور سودمند خواهند بود و البته به نظم بخشیدن در نظام سیاسی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی افزود: احزاب آموزش‌های سیاسی و کادرسازی را بیشتر خواهند کرد و نظام هم از وجود چنین احزابی دفاع می‌کند، اما متأسفانه در کشور به لحاظ تاریخی نگاه منفی به احزاب وجود داشته است که بخشی از آن نیز به نحوه کارکرد احزاب به قبل از انقلاب برمی‌گردد؛ زیرا برخی از احزابی که در آن زمان از شهرت خاصی برخوردار بودند روند و رویکردی را در پیش گرفتند که باعث شده تا مردم نگاه منفی نسبت به حزب داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ حزب قانونی در کشور وجود دارد که اکثر قریب به اتفاق آن‌ها از کارکرد واقعی و مناسبی برخوردار نیستند و فقط در مواقع انتخابات‌ها فعال می‌شوند. موسوی تأکید کرد: باید یک تحول اساسی در شکل‌گیری احزاب صورت بپذیرد تا بتوانیم به شرایطی برسیم که احزاب واقعی در کشور شکل بگیرند و با روحیه‌ای مثبت به فعالیت بپردازند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار