کد خبر: 1024213
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه مصوبات ستاد کرونا باید با جدیت اجرا شود، گفت: تمامی پیشنهاداتی که برای مقابله با کرونا مطرح می شود، در راستای کاهش تلفات و رساندن صدمات به حداقل است.

محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان شرقی افزود:  کادر بهداشت و درمان به شکل شبانه روزی و فداکارانه فعالیت می کنند که از تمام زحمات آنان تقدیر و تشکر می کنیم.

وی گفت: متاسفانه در هفته های گذشته پیک سوم کرونا، شدیدتر و دشوارتر از مراحل قبلی بوده که باید تلاش کنیم از این دشواری با کمترین عارضه عبور کنیم.

پورمحمدی ادامه داد: در روزهای گذشته شاهد فوت روزانه ۲۲ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در استان بودیم که بسیار مایه تاسف است.

وی اضافه کرد: با وجود تمامی اقدامات و اطلاع رسانی ها در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری و تاکید بر استفاده از ماسک متاسفانه ۶۲ درصد مردم استان از ماسک استفاده می کنند.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: باید از ظرفیت رسانه ها و سازمان های مردم نهاد در راستای اشاعه فرهنگ همزیستی با کرونا و مراقبتهای بیشتر استفاده کنیم.

وی با اشاره به مصوبات پیشین ستاد مقابله با کرونا در استان گفت: قبل از اینکه تصمیم جدیدی گرفته شود، باید تصمیمات قبلی به جد پیگیری و جلوی تخلفات گرفته شود.

پورمحمدی اضافه کرد: اگر در مصوبات قبلی تاکید بر این شده که رستوران ها با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند، این امر باید به جد پیگیری شود و با واحدهای متخلف برخورد و در صورت تکرار پلمب شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح جریمه به صورت پایلوت در تهران، گفت: ابتدا باید با ارشاد و امر به معروف، تذکرات در راستای مراعات پروتکل ها انجام شود، اما اگر شیوع کرونا به همین منوال در استان پیش رود ما نیز باید اعمال جریمه را به ستاد ملی کرونا پیشنهاد دهیم تا اجرایی شود.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: باید کارگروه ویژه برای نظارت ایجاد شود تا تیم هایی به صورت ثابت در مراکز مختلف حضور یابند.

وی ادامه داد: آموزش در دانشگاه ها و مدارس در تمامی مقاطع به مدت یکماه دیگر باید به صورت غیرحضوری برگزار شود و ثبت نام ورودی های جدید دانشگاه ها نیز غیرحضوری انجام گیرد.

پورمحمدی اظهار کرد:  در برخی مناطق روستایی که دسترسی به اینترنت و گوشی های هوشمند وجود ندارد و تعداد دانش آموزان آن کمتر از ۱۰ نفر می باشد، می توان کلاس های حضوری در فضای باز برگزار کرد و یا از ظرفیت صدا و سیما بهره مند شد.

وی گفت: تعطیلی کسب و کارها راحت نیست، زیرا که بسیاری از کارگران و کارکنان بیمه ندارند تا در این مدت تعطیلی از بیمه بیکاری بهره مند شوند.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: اگر تاکید می شود مراسمات ترحیم برگزار نشود و از تجمعات جلوگیری شود، محل برگزاری این مراسم فرقی ندارد در مسجد یا هتل باشد .

وی با اشاره به اینکه ظرفیت بیمارستان های استان تکمیل شده است، گفت: اگر مجبور شویم از تمامی بخش های بیمارستانی برای بیماران کرونایی استفاده شود، سایر بیماران با مشکل مواجه خواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی را مرجع تشخیص محدودیت‌های جدید کرونایی دانست و گفت: مسائل مربوط به فعالیت بخش‌های مختلف جامعه به صورت تخصصی در جلسات کمیته نظارت با دبیری دانشگاه علوم پزشکی تبریز بررسی می‌شود.

علیار راستگو همچنین با بیان اینکه فرمانداران موظف به تشکیل ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا و مکلف کردن همه بخش‌ها به رعایت مصوبات ستادهای استانی و ملی هستند، افزود: ایجاد محدودیت در همه بخش‌های جامعه عملاً امکان‌پذیر نیست، اما گزارش دانشگاه علوم پزشکی نشان می‌دهد که ازدحام جمعیت مهم‌ترین عامل شیوع کرونا است و بنابراین تا جایی که امکان دارد باید از تشکیل اجتماعات و ازدحام جمعیت جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، گفت: در حال حاضر بیشترین میزان ابتلا و فوتی را در استان داریم و به طور متوسط روزانه شاهد جان باختن ۲۲ نفر از بیماران کرونا هستیم.

محمدحسین صومی با بیان اینکه به طور میانگین نتیجه ۵۰ درصد از تست‌های کرونا در استان مثبت است، افزود: شهرستان‌های اهر، مراغه، تبریز، بناب و چاراویماق بیشترین میزان مبتلایان شناسایی‌شده نسبت به جمعیت خود را دارند.

وی، میزان استفاده از ماسک را در استان ۶۲ درصد اعلام کرد و گفت: عادی‌انگاری وضعیت در جامعه باید از بین برود و از هر نوع ازدحام و شکل‌گیری تجمعات جلوگیری شود.

اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا نیز در این جلسه دیدگاه‌های خود را در خصوص ایجاد محدودیت در فعالیت بخش‌های مختلف، نحوه فعالیت مراکز آموزشی، روند نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ایجاد ظرفیت‌های جدید درمانی بیان کردند.

در این جلسه تمدید آموزش غیرحضوری در مدارس استان تا پایان آبان، آموزش غیرحضوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و ثبت‌نام مجازی دانشجویان تازه‌وارد و تشدید نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی به تصویب رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر