کد خبر: 1024140
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی در استان‌های مختلف ادامه دارد و حضور این جهادگران در عرصه‌های مختلف مشکلات زیادی از مردم را رفع می‌کند. در آذربایجان‌غربی، جمعی از جهادگران بسیج جامعه پزشکی، با حضور در زندان شهر ارومیه به ارائه خدمات دندانپزشکی به مددجویان پرداختند و در سمنان نیز ۶۰ گروه جهادی در حالی به تولید ماسک مشغولند که در آخرین مرحله از رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه نیز ۲۰ هزار بسته معیشتی در میان نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونای استان توزیع کردند. در بوشهر کمک‌های کوچک مردمی در طرح «آجر به آجر»، به سمت مناطق محروم رفته و گروه‌های جهادی در ساخت مدارس یک و دو کلاسه، دیوارکشی و انجام تعمیرات و بهسازی فضا‌ها و تجهیزات آموزشی اقدامات خوبی انجام داده و در حال ساخت مدرسه در روستا‌های کم‌برخوردار هستند.
محمد‌رضا هاديلو
سرویس ایران جوان آنلاین: در آذربایجان‌غربی، جمعی از جهادگران بسیج جامعه پزشکی، با حضور در زندان شهر ارومیه به ارائه خدمات دندانپزشکی به مددجویان پرداختند.
 
با توجه به اجرای دستورالعمل نحوه مشارکت‌های مردمی در برنامه‌های حمایتی و اصلاحی زندان‌ها از سوی قوه قضائیه، جامعه بسیج پزشکان سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در قالب دو اکیپ کامل درمانی و پزشکی در بند‌های مردان و زنان زندان ارومیه مستقر شدند. طی هماهنگی با سپاه شهدای ارومیه و با همکاری بسیج جامعه پزشکی، دو اکیپ از دندانپزشکان بسیجی با امکانات لازم در بند‌های مردان و زنان مستقر شدند و با پنج دندانپزشک به معاینه و درمان زندانیان نیازمند پرداختند. پزشکان حاضر در این طرح با حضور در اکیپ سیار، زندانیان نیازمند درمان، دهان و دندان را معاینه و اقدامات لازم را برای پرکردن دندان مددجویان انجام دادند. حمزه بروجنی مدیرکل امور زندان‌های آذربایجان‌غربی با حضور در جمع این پزشکان، این حرکت جهادی را ستود و از نحوه همکاری عالی مسئولان سپاه شهدای استان تقدیر کرد و گفت: «تمام توان جهادی گروه‌های داوطلب برای حمایت از برنامه‌های حمایتی و درمانی در زندان‌ها را به یاری می‌طلبیم تا با این روحیه انقلابی مشکلات زندانیان نیازمند به دست گروه‌های انقلابی مردم باز شود.»

در این برنامه جهادی انجام امور درمانی دندانپزشکی بیش از ۵۰ مددجو در معاینه و درمان شد.

فعالیت ۶۰ گروه جهادی در سمنان

در سمنان ۶۰ گروه جهادی در حال تولید ماسک هستند و در آخرین مرحله از رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه نیز ۲۰ هزار بسته معیشتی در میان نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع کردند. دبیر قرارگاه رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه سمنان نیز در حاشیه برگزاری مرحله سوم رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در شهرستان شاهرود، با تأیید فعالیت بیش از ۶۰ گروه جهادی در زمینه تولید ماسک در این استان گفت: «باید قدر رزمندگان خود در جبهه سلامت را بدانیم.»

سرهنگ علی خالقیان با اشاره به توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی در سمنان ادامه داد: «در استان ۶۰ گروه جهادی به کمک سایر نهاد‌ها آمدند. گروه‌های جهادی طلاب هم در تغسیل و تدفین اموات حضور داشته و با وحدت و یکپارچگی ایجادشده بین دستگاه‌های اجرایی، این تلاش‌ها ادامه دارد.»

وی با بیان اینکه این مرحله با شعار و رمز عملیاتی «لبیک یا رسول‌الله (ص)» با مشارکت خیران استان ادامه دارد، افزود: «این تلاش‌ها را با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام راحل، خادمیاران رضوی و سایر نهاد‌ها ادامه خواهیم داد.»

خالقیان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: «مقام معظم رهبری تأکید دارند امروز باید حصار و دیواری که رسانه‌های استکبار در تبلیغات وارونه علیه انقلاب کشیده‌اند، را شکست. تلاش دشمنان با تبلیغات رسانه‌ای‌شان، القای ناامیدی و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی است، اما مسئولان و خیران تا امروز خوب عمل کرده‌اند و استکبار در سراشیبی فروپاشی قرار گرفته و ناکارآمدی آن‌ها مشخص شده است.»

اولین رزمایش جهادی جهادگران کشور در خوزستان

چند روز پیش بود که اولین رزمایش جهادی جهادگران بسیج سازندگی در کشور به همت نیرو‌های جهادی بسیج سازندگی شهرستان باغملک در استان خوزستان اجرا شد. در این رزمایش که سردار محمد زهرایی به صورت ویدئوکنفرانس با مسئول بسیج سازندگی خوزستان، فرمانده سپاه ناحیه باغملک و مسئولان شهرستان در ارتباط بود و با رمز یا زهرا (س) آغاز شد، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: «سعی داریم حتماً در مناطق محروم خوزستان حضور پیدا کنیم و در تلاش هستیم تا در برنامه‌های عمرانی خود محرومیت‌زدایی نقاط مختلف خوزستان را در دستور کار برنامه و بودجه قرار دهیم.»

در ادامه سرهنگ یونس زبیدی، مسئول بسیج سازندگی خوزستان، با اشاره به برگزاری اولین رزمایش جهادی جهادگران بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان در شهرستان باغملک گفت: «این رزمایش توسط ۳۰ گروه جهادی در ۳۰ نقطه از شهرستان و با سازماندهی همزمان ۸۰۰ نفر از جهادگران کار خود را آغاز کرده و در این حرکت جهادی تعمیر و بازسازی منازل محروم و اعزام اکیپ پزشکی صورت گرفته است.»

وی افزود: «این نیرو‌های جهادی با هم‌افزایی بسیج سازندگی، ادارات و ارگان‌ها، خیرین و مردم شهرستان برای تأمین مصالح ساختمانی و ابزارآلات کار عمرانی در راستای کمک به محرومان و محرومیت‌زدایی با تعمیر خانه‌های خانواده‌های بی‌بضاعت کار خود را انجام می‌دهند.»

به گفته مسئول بسیج سازندگی خوزستان، این حرکت جهادی می‌تواند الگویی برای تمام شهر‌های استان خوزستان به ویژه مناطق محروم باشد، تا عمران و آبادانی در تمام نقاط خوزستان ایجاد شود.

ساخت مدرسه آجر به آجر

کمک ۲۱ میلیاردی خیرین مدرسه‌ساز در بوشهر موجب شد تا حرکت گروه‌های جهادی به سمت روستا‌ها آغاز و ساخت مدرسه در مناطق محروم شروع شود. رئیس بسیج سازندگی استان بوشهر که در نشست هماهنگی با مسئولان بسیج سازندگی و بسیج دانش‌آموزی استان بوشهر برای پیگیری تفاهم‌نامه‌های منعقد شده، حضور داشت با بیان اینکه گروه‌های جهادی در ساخت مدارس یک و دو کلاسه، دیوارکشی و انجام تعمیرات و بهسازی فضا‌ها و تجهیزات آموزشی اقدامات خوبی انجام داده‌اند و با همکاری اداره کل نوسازی مدارس این فعالیت‌ها ادامه می‌یابد، گفت: «برای ساخت مدرسه‌ای به نام حضرت سیدالشهدا در استان، ۶۰۰ میلیون تومان برآورد شده که تا پایان ماه صفر خیرین در این پویش مشارکت کردند.»

ذوالفقار عباسی‌فر با بیان اینکه برکت کمک‌های کوچک مردمی در طرح آجر به آجر، نصیب همه جامعه می‌شود، افزود: «گروه‌های جهادی در ساخت مدارس یک و دو کلاسه، دیوارکشی و انجام تعمیرات و بهسازی فضا‌ها و تجهیزات آموزشی اقدامات خوبی انجام داده‌اند و با همکاری اداره کل نوسازی مدارس این فعالیت‌ها ادامه می‌یابد.»
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه در این طرح حتی به‌اندازه هزینه یک آجر هم می‌توان مشارکت کرد، خاطرنشان کرد: «علاقه‌مندان می‌توانند نذورات اربعین و پایان صفر را از طریق سایت http: //ajorbajor. ir/ بوشهر برای کمک به مدرسه‌سازی اهدا کنند.»

احمد مرادی تأکید کرد: «از ابتدای طرح آجر به آجر در استان بوشهر که از آغاز سال جاری شروع شده، ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک خیرین حقیقی و حقوقی جذب شده که انتظار می‌رود با فعالیت‌های صورت‌گرفته، تا پایان سال این کمک‌ها به ۵۵ میلیارد تومان افزایش یابد.»
 
با مسئولان
 
كمك طلاب و روحانيون خوزستاني به كادر درمان
 
با توجه به شیوع موج سوم کرونا در کشور به ویژه استان خوزستان، پایگاه‌های بسیج طلاب مدارس علمیه استان برای کمک به کادر درمان و پزشکی ساماندهی شد.

بر همین اساس و با تعامل و هم‌افزایی با مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان، «سازمان‌دهی و ساماندهی»، «توانمندسازی طلاب و روحانیون» و «گسترش خدمات اجتماعی» به عنوان سه اولویت اصلی سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ خواهد بود.

در صورت نیاز و فراهم شدن شرایط، مرحله دوم اعزام جهادگران به بیمارستان‌ها با همکاری مدیریت حوزه علمیه استان شروع خواهد شد.

تدریس و تحصیل با بهره‌مندی از فضای مجازی فصلی نو در عرصه آموزش دروس حوزوی است که مدیران و معاونان آموزش و همچنین طلاب و روحانیون در عرصه تدریس و تحصیل دروس حوزوی در وضعیت محدودیت‌های کرونایی تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرده‌اند.

اکنون نیز با موجی از درخواست‌های طلاب جهادگر برای خدمت‌رسانی مواجه هستیم که حتماً با برنامه‌ریزی‌های درست و گروه‌بندی طلاب در مراکز درمانی حاضر و به کمک و یاری تیم و کادر درمانی که در این مدت از جان مایه گذاشته‌اند خواهیم رفت.
 
حجت‌الاسلام بهادر پرچم
مسئول سازمان بسيج طلاب و روحانيون خوزستان
 
هزار بسته معیشتی و لوازم‌التحریر برای نیازمندان جهرمی
 
سومین مقطع از دومین مرحله رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه در دهه آخر ماه صفر، در مسجد الزهرا (س) شهر جهرم استان فارس برگزار شد و به همت بسیج سازندگی این ناحیه و بسیجیان پایگاه‌های مقاومت و خیرین نیک‌اندیش، توزیع یک‌هزار بسته معیشتی و لوازم‌التحریر، در این مرحله از رزمایش مواسات، بین نیازمندان جهرمی، آغاز شده است.

در این مرحله از رزمایش، ۷۰۰ بسته غذایی شامل برنج، حبوبات، رب گوجه، روغن، ماکارونی و سویا که ارزش ریالی هر یک از بسته‌ها، یک میلیون ریال است توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج برادران و خواهران آماده و به نیازمندان شناسایی شده، ارائه می‌شود.

همچنین با توجه به آغاز سال تحصیلی و نیاز مبرم دانش‌آموزان بی‌بضاعت به لوازم‌التحریر، بسته‌های لوازم‌التحریر شامل دفتر، خودکار، لیوان، مداد و مداد رنگی و مداد تراش و کیف تهیه شده است. در این رابطه ۳۰۰ بسته که هر بسته به ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تومان است بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

دومین مرحله از رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه، شامل سه مقطع عید قربان تا غدیر، دهه اول ماه محرم و دهه آخر ماه صفر بود که با یاری و مساعدت خیرین و مردم نیک‌اندیش و فعالیت بسیجیان آن شهرستان به خوبی اجرا شده و حتماً برای آینده هم برنامه‌هایی داریم.
 
غلامعلی احمدی جابری
فرمانده سپاه شهرستان جهرم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار