کد خبر: 1024000
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
سردار حسین رحیمی
از مهمترین مؤلفه‌های آسایش و رفاه عمومی در یک کشور وجود اقتصادی پویا و پایدار است. پیشرفت و حرکت رو به جلوی جامعه محقق نخواهد شد، مگر در سایه وجود امنیت و ثباتی پایدار در تمامی حوزه‌ها، خصوصاً در حول محور اقتصاد است. بر این اساس ثبات و پیشرفت کشور در تمامی زمینه‌ها و وجود اقتصاد مقاوم و قدرتمند به نحوی لازم و ملزوم یکدیگرند و تحقق هر یک از آن‌ها در گرو وجود دیگری است.

در رابطه با رونق و آسایش و رفاه اقتصادی کشور‌هایی که همواره مورد چشمداشت و طمع بیگانگان و دشمنان خود بوده‌اند، از جمله کشور عزیزمان، تنها گزینه مقاوم‌سازی اقتصاد و حفظ و حراست و حمایت همه جانبه از تولید داخلی بهترین و جامع‌ترین گزینه برای مقابله با هر گونه فشار اقتصادی و روانی و امتیاز خواهی بیگانگان، حاصل از مشکلات اقتصادی در جامعه است. دشمنان میهن اسلامی ما پس از امتحان گزینه‌های فراوان برای فشار به ملت شریف ایران و آسیب زدن به نظام اسلامی کشورمان و البته تقبل شکستی سنگین در تمامی نقشه‌های شوم خود، گمان برده‌اند که می‌توانند با تهدید و فشار همه جانبه اقتصادی ملت بزرگ ما را به زانو در آورده و به خواسته‌های شوم خود که همانا چیزی جز استعمار و استثمار کشور و مردم عزیزمان نیست، دست یابند. اما تا به امروز با مقاومت همه جانبه ملت ایران و دفاع سرافرازانه آنان از کشور، عقاید و باور‌های رفیعشان روبه‌رو گشته‌اند. اقدامات دشمنان بر خلاف خواست شوم آنان نه تنها باعث شکاف میان مسئولان و مردم و رویارویی آنان نگشته است، بلکه حتی اتحاد و همراهی آنان در تمامی زمینه‌ها را تقویت کرده‌است و تا به امروز شاهد آن بوده‌ایم که تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های کشور اعم از اقتصادی، سیاسی و روابط خارجی و خصوصاً ارگان‌های نظامی کشور همگام با مردم مقاومتی شایسته و بایسته در مقابل هرگونه دست درازی و زیاده خواهی دشمنان داشته‌اند.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز بنا بر وظیفه خود پا به عرصه جنگ اقتصادی نهاده و در تمامی مصائب و سختی‌ها دوشادوش مردم شریف کشور حرکت کرده و با نهایت تلاش و کوشش، خود را سپری در مقابل آماج حملات بی‌رحمانه دشمنان و سوء‌استفاده گران داخلی و خارجی به مردم عزیزمان قرار داده است. واضح است که دشمن تمام توان خود را برای ضربه به اقتصاد کشور به کار گرفته است و بر این اساس پلیس لازم دانست تا در حوزه اقتصاد فعالیتی ویژه داشته باشد.

یکی از مهمترین فعالیت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقتصاد شامل شناسایی و دستگیری اخلالگران اقتصادی و خصوصاً ارزی و محتکران کالا است، خصوصاً آنکه با شیوع ویروس منحوس کرونا، عده‌ای سوءاستفاده‌گر با احتکار اقلام و کالا‌های بهداشتی سبب آن شدند که مردم عزیز و کادر درمانی پرتلاش کشور در تهیه نیاز‌های بهداشتی و پزشکی خود با مشکل مواجه شوند که به یاری پروردگار و همت پلیس همیشه در صحنه این مشکلات تا حد زیادی بر طرف گشته و زین پس نیز فعالیت پلیس در این زمینه ادامه خواهد داشت. از دیگر سو پلیس شناسایی قاچاقچیان کالا، اقلام و کشف کالا‌های قاچاق را در دستور کار خود داشته‌است تا بتواند به سهم خود قدمی در جهت ضایع نگشتن حق و حقوق تولید‌کنندگان داخلی و تولیدات آنان بردارد. همچنین در روز‌هایی که فشار اقتصادی مردم عزیزمان را با مشکلاتی مواجهه ساخته است، پلیس خود را با مردم و در کنار مردم همراه ساخته است تا جایی که شاهد بودیم که نیرو‌ها و پرسنل خدوم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اقدام به تهیه بسته‌های بهداشتی و معیشتی و توزیع آن‌ها در میان قشر نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه کرده اند تا مانند سایر آحاد جامعه، در کمک به این قشر عزیز نقش و سهمی هر چند کوچک داشته و شریک آمال و مشکلات آنان باشند.

* رئیس پلیس پایتخت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار