کد خبر: 1023758
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس البرز:
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس البرز گفت: این استان مهاجرپذیر برای رفع کاستی فضای آموزشی به اعتبار بیشتر و مشارکت های مردمی نیاز دارد.

محمد دلاوریان اظهارداشت: سالانه ۱۲ هزار نفر به دلیل مهاجرت پذیری به دانش آموزان البرز اضافه می‌شود که تامین کلاس درس برای آنان تنها از طریق تخصیص اعتبارات ملی - استانی امکان پذیرنیست.

وی با اشاره به اینکه ازابتدای سال جاری تا کنون ۴۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای ساخت و نوسازی مدارس البرزتخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: اعتبارات ملی امسال استان حدود ۶۸ میلیارد تومان اعلام شد که تا کنون ۴۶ میلیارد تومان تخصیص داده شده است. درسال ۹۹ همچنین اعتبارات استانی ۲۶ میلیارد تومان بوده که تا کنون مبلغی از این محل برای ساخت فضای آموزشی درالبرزاختصاص نیافته است.

دلاوریان با بیان اینکه اعتبارات ملی برای تخریب، بازسازی، مقاوم‌سازی و تامین تجهیزات اختصاص می یابد،اضافه کرد: برای ساخت پروژه های آموزشی جدید درالبرز نیازبه تامین اعتبارازمحل اعتبارات استانی و خیرین داریم.

وی تصریح کرد: به ازای هر ۵۰۰ دانش‌آموز جدید که به چرخه آموزشی استان اضافه می شود نیاز به ساخت حداقل یک مدرسه ۱۲ کلاسه داریم که تامین هزینه آن ازمحل اعتبارات استانی - ملی امکان پذیر نخواهد بود.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس البرز به ناکافی بودن بودجه استانی برای تخریب و نوسازی مدارس پرداخت وعنوان کرد: تا پیش ازافزایش قیمت ها برای احداث مدرسه ۱۲ کلاسه حدود هفت میلیارد تومان بودجه مورد نیاز بود درحالی که دراین شرایط نوسانی به ۱۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

دلاوریان ادامه داد: اعتبارات استانی احتی برای ساخت یک مدرسه پاسخگو نیست لذا برای شروع پروژهای آموزشی جدید درالبرز که ازنظر سرانه آموزشی در ردیف آخراستان ها قرار دارد، نیاز به افزایش سطح مشارکت های مردمی و نگاه ویژه مسوولان درسطح ملی داریم .

وی گفت: سرانه فضای آموزشی در استان البرز به ازای هر دانش‌آموز ۳ مترمربع است در حالی که استاندارد آن ۸.۳۹ مترمربع و سرانه کشوری ۵.۲۱ است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار