کد خبر: 1023537
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: احداث گلخانه تولید تانتاوو در شهرستان نمین یکی از فنی‌ترین و تخصصی‌ترین گلخانه‌ها است که در دهه فجر افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنامجو در جریان بازدید از محل گلخانه تولید تانتاوو در شهرستان نمین اظهار داشت: احداث گلخانه در شهرستان نمین یکی از فنی‌ترین و تخصصی‌ترین گلخانه‌ها است که سرمایه گذار ابن مجموعه در طول چهار ماه سازه‌ها را نصب و دستگاه‌های مورد نیاز خود را خریداری کرده و در دهه فجر این پروژه  افتتاح می‌شود.

بهنام‌جو تصریح کرد: این واحد اقدام به تولید سالانه 7000شاخه گل از نوع تانتاوو آلمانی می‌کند  که این نوع تولید برای نخستین بار در منطقه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه که اکثر گلخانه‌ها صادرات محور هستند، گفت: این گلخانه حداقل سالانه 300هزار یورو صادرات برای کشور دارد که این واحد و واحدهای دیگر مشابه می‌توانند در ارز آوری کمک حال اقتصاد و بهداشت کشور شوند.

استاندار اردبیل همچنین در بازدید از  شهرک صنعتی 2 اردبیل از پیگیری مشکلات واحدها و خیابان‌های شهرک صنعتی خبر داد و گفت: عملیات زیرسازی و بهسازی خیابان‌های شهرک صنعتی2 اردبیل با تامین اعتبار مناسب آغاز شده که فاز اول پروژه در شرف اتمام است و عملیات آسفالت‌ریزی نیز در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

بهنام‌جو تصریح کرد: با همراهی ارگان‌های ذیربط نیازهای زیرساختی بخش خصوصی در شهرک صنعتی تامین شده و دیگر موانع و مشکلات واحدهای تولید نیز رفع می‌شود.

وی همچنین به حل موانع تسهیلات کارخانه نساجی اردبیل اشاره کرد و افزود: با مدیر بانک ملی برای حمایت از خط تولید این واحد توافق شد که 2فقره وام50 میلیارد تومانی برای این بخش اعطا کند تا ضمن احیای این واحد تولیدی راکد با راه اندازی خط تولید فاز دوم بیش از 150 نفر صاحب شغل پایدار  شوند.

استاندار اردبیل همچنین  با خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور دیدار داشت که در نتیجه این نشست قرار بر این شد تا مستندات و مدارک لازم بانک مرکزی برای تخصیص اعتبار 400 میلیون تومان برای اجرای راه آهن اردبیل تا فردا تامین و پرداخت مبلغ اعتبار انجام شود.

وی به  چهار خطه کردن سرچم به اردبیل از سمت اتوبان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: در این خصوص قرار گاه خاتم الانبیا در قالب ماده 56 آمادگی خود را اعلام کرده و توافق نهایی با فرمانده قرارگاه خاتم و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور به عمل آمده است که در روز‌های آتی اقدامات اجرایی انجام و مراحل قانونی شروع عملیات اجرایی این پروژه هم صورت می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر