کد خبر: 1023386
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
در روزهای پایانی ماه صفر:
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط استان در شیوع ویروس کرونا اسکان در واحدهای اقامتی غیر رسمی مشهد ممنوع است و امسال اسکان در مراکز آموزشی و سالن های ورزشی و ... امکان‌پذیر نیست.
محمدصادقی براتی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر که ویژه دهه پایانی صفر برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: در نیمه نخست امسال ۱۶ میلیون و چهار هزار و ۳۴۸ نفر به این استان سفر کردند در حالی که در مدت مشابه پارسال این تعداد ۲۸ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۱۶۷ نفر بود و براساس این آمار ورود مسافر به استان 45 درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: ورود مسافر به کلانشهر مشهد نیز در این مدت ۴۰ درصد کاهش داشت بطوریکه در نیمه نخست پارسال ۱۹ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۶۹۶ نفر وارد مشهد شدند که این رقم امسال به ۱۱ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۶۸۴ نفر کاهش یافت.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه کاهش ورود مسافر از مبادی جاده‌ای در مشهد ۸۶ درصد و در استان ۹۱ درصد است گفت:در مبادی ورودی ریلی نیز کاهش ۸۲ درصدی ورود مسافر در مشهد و کاهش ۸۱ درصدی در استان ثبت شده است.
وی افزود:در بخش ورودی هوایی مسافران طی این مدت نیز در مشهد ۷۱ درصد و در استان ۶۸ درصد کاهش ثبت شده است.
براتی ادامه داد: تعداد مسافران ورودی با وسایل نقلیه شخصی نیز در مشهد ۱۵ درصد و در استان ۲۴ درصد کاهش داشته ‌است.
 یوسف بیدخوری رئیس کمیته اسکان و پذیرایی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی و معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در زمینه اسکان در واحدهای اقامتی رسمی مشکلی وجود ندارد و با توجه به ممنوعیت پذیرش در در واحدهای اقامتی غیر رسمی امیدواریم بتوانیم خدمتی شایسته با رعایت پروتکل های بهداشتی به زائران داشته باشیم.
وی یادآور شد: با وجود افزایش قیمت‌ کالاها و خدمات، واحدهای اقامتی هیچ گونه افزایش قیمت نداشته است.
بیدخوری گفت: با توجه به افزایش حجم خدمات در حوزه اقامت و اسکان بازرسی ها از طریق تشکل های حرفه ای گردشگری انجام خواهد شد.
در ادامه جلسه دیگر کمیته ها گزارشی از اقدامات و برنامه های خود ارائه کردند.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار