کد خبر: 1023263
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با تصویب شورای سیاست‌گذاری توسعه زراعت چوب و هماهنگی‌های بعمل آمده با سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مرتبط توسعه زراعت چوب در این استان شتاب می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، شهامت هدایت در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه برای تامین اصله‌های مورد نیاز با بخش خصوصی قرارداد تولید هفت میلیون اصله نهال بسته شده و پس از برگ‌ریزان در بین مردم توزیع خواهد شد، افزود: بانک کشاورزی تسهیلاتی نیز به متقاضیان کشت چوب پرداخت خواهد کرد.

وی اظهارداشت: علاوه بر این طبق وعده داده شده در آینده نزدیک سه میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید شده در بین مردم و متقاضیان توزیع خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل توسعه زراعت چوب و افزایش سرانه فضای سبز را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و ادامه داد: با کاشت بیش از ۱۰ میلیون نهال در استان علاوه بر جلوگیری از احتمال قطع درختان جنگلی، چوب موردنیاز صنایع سلولزی و چوبی برای سالیان سال تامین خواهد شد.

هدایت با اشاره به اینکه صنوبر و سایر گونه‌های چوب‌ده در استان کشت خواهد شد، گفت: شرایط جوی استان زمینه مناسبی برای رشد سریع این نوع درخت در مقایسه با سایر گونه‌های درختان کشت شده در باغ‌های درختان غیرمثمر این منطقه دارد.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح تحولی بزرگ در فضای سبز و صنعت چوب استان اردبیل به وجود خواهد آمد چرا که در در هیچ یک از استان‌های کشور با این وسعت نهال کشت نمی‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: کشت چوب توجیه اقتصادی داشته و به صرفه است به طوری که بخش خصوصی تعهد خرید آن را نیز داده و مبلغی نیز برای رشد سالانه به کشت کاران پرداخت خواهد کرد.

وی از مردم و طبیعت‌دوستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تجاوز و دست‌اندازی به عرصه‌های منابع طبیعی، قاچاق فرآورده‌های جنگلی و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان مراتب را از طریق شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر