کد خبر: 1023095
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از نامه این یگان به اداره اماکن ناجا برای ممنوعیت فروش غذا‌هایی با گوشت پرندگان مهاجر خبر داد و گفت: فروش و توزیع غذا‌هایی با گوشت پرندگان مهاجر در رستوران‌ها ممنوع است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: جمشید محبت‌خانی؛ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم از نامه این یگان به نیروی انتظامی درباره ممنوعیت توزیع و فروش غذا‌هایی با گوشت پرندگان مهاجر خبر داد و اظهار کرد: در نامه‌ای که به اداره اماکن نیروی انتظامی ارسال کرده‌ایم، خواستار ممنوعیت فروش غذا‌هایی با گوشت پرندگان مهاجر شده ایم، در این نامه که در راستاری همکاری نیروی انتظامی با سازمان محیط زیست ارسال شده، تأکید کرده‌ایم که فروش هرگونه غذا با گوشت پرندگان مهاجر ممنوع و جرم است و نیروی انتظامی نیز می‌تواند با آن‌ها برخورد کند.

وی ادامه داد: ما از مردم خواسته‌ایم که هر کسی اخباری درباره شکار پرندگان یا حیوانات به‌صورت غیرمجاز در هر کدام از مناطق کشور دارد، از طریق سامانه ۱۵۴۰ یا صفحه پورتال سازمان محیط زیست با مراجعه به بخش فرماندهی یگان محیط زیست، اخبار را برای ما ارسال کند، این اخبار به‌طور روزانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرهنگ محبت‌خانی تأکید کرد: فروش و توزیع غذا‌هایی با گوشت پرندگان مهاجر در رستوران‌ها ممنوع است که در این نامه به اداره اماکن ناجا خواستار تشدید برخورد با متخلفان در این حوزه شده‌ایم که در صورت تمکین نکردن رستوران‌داران به این قانون، واحد صنفی پلمب خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: مردم هر رستورانی را در هر استان مشاهده کردند که در منوی غذایی‌اش، چه به‌صورت مخفیانه و چه آشکارا، از پرندگان وحشی که شکارشان جرم است، استفاده می‌کند حتما از روش‌هایی که اعلام شد، مراتب را به ما اطلاع دهند.

سرهنگ محبت‌خانی خاطرنشان کرد: غذای پرندگان نباید در رستوران‌ها طبخ شود، مردم می‌توانند از روش‌های مذکور به ما اطلاع دهند که به طور قطع رسیدگی خواهد شد و با افراد متخلف برخورد می‌شود.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار