کد خبر: 1022780
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از درمان موفقیت آمیز کودک چابهاری که مورد حمله تمساح قرار گرفته بود، در بیمارستان اختر خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: آرش ملکی، فلوشیپ ارتوپدی اطفال از انجام عمل جراحی موفقیت آمیز برای پسربچه‌ای که مورد حمله گاندو (تمساح پوزه کوتاه ایرانی) قرار گرفته بود، خبر داد و گفت: اوایل مهرماه پسربچه‌ای از یکی از روستا‌های شهرستان چابهار با آسیب شدید در اندام فوقانی چپ بر اثر گازگرفتگی گاندو به بیمارستان اختر مراجعه کرد.

وی ادامه داد: در ابتدا پس از وقوع این حادثه، کودک در یکی از بیمارستان‌های خارج از کشور تحت درمان قرار گرفته و مچ دست چپ او را قطع کردند، اما به علت درد زیاد و ترشحاتی که از ناحیه آرنج و محل قطع عضو داشت، به بیمارستان اختر مراجعه کرد.

ملکی در خصوص روند درمان کودک در بیمارستان عنوان کرد: پس از مراجعه، زخم‌های پسربچه بلافاصله شستشو داده و آنتی بیوتیک‌های تزریقی تجویز شد. همچنین پلاتینی که در بازوی او قرار داده بودند، مناسب نبود و طی عمل جراحی پلاتین را تعویض کردیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اقدامات درمانی را موفقیت آمیز دانست و افزود: آنتی بیوتیک‌های تزریقی اثرگذار بوده و ترشحات عفونی خشک شده است. همچنین شکستگی ایجاد شده از لحاظ بالینی رو به بهبود است و درد سابق وجود ندارد.

به گفته ملکی، محدود بودن دامنه حرکت آرنج کودک از مشکلات فعلی این کودک است که با درمان‌های فیزیوتراپی و تلاش‌های کودک قابل درمان است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار