کد خبر: 1022722
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
دانشمندان انگلیسی اعلام کردند برخی علائم ابتلا به کووید ۱۹ می‌تواند برای کودکان و جوانان خطرناک باشد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: ۱۰ ماه پیش بود که برای نخستین بار ویروس کرونا از شهر ووهان چین به سایر نقاط جهان منتقل شد. طی این مدت میلیون‌ها نفر به این ویروس مبتلا و بیش از یک میلیون نفر جان خود را از دست دادند. تقریبا کشوری در جهان وجود ندارد که با مصیبت شیوع این ویروس دست به گریبان نباشد. دانشمندان به طور گسترده در حال کار بر روی ابعاد مختلف این همه گیری هستند.

یکی از راهکار‌های دولت‌ها برای کنترل و مدیریت شیوع ویروس در جامعه، شناسایی افراد بیمار و قرنطینه کردن آنهاست. از همین رو، دانشمندان به طور پیوسته در حال شناسایی علائم بیماری هستند و مردم را نسبت به آن آگاه می‌کنند. تب، سرفه‌های مداوم و خشک، خستگی و بی حالی، از دست دادن حس بویای و چشایی، اسهال و بثورات پوستی از رایج‌ترین علائم ابتلا به کرونا هستند. با این حال، دانشمندان به تازگی علائم جدیدی از بیماری را کشف کرده اند.

بر این اساس، دانشمندان انگلیسی اعلام کردند یکی از نشانه‌های ابتلا به کرونا، «سندروم التهابی چند سیستمی» است. این سندروم یک بیماری بسیار شدید است که چند عضو مختلف بدن را مورد هدف قرار می‌دهد و باعث ایجاد التهاب گسترده در بدن فرد می‌شود. در ابتدا کودکان مبتلا به کرونا این سندروم را از خود نشان دادند، اما دانشمندان می‌گویند احتمال وقوع این سندروم در بزرگسالان نیز وجود دارد.

نشانه ابتلا به این سندروم در گروه‌های سنی مختلف متفاوت است. در کودکان اسهال، استفراغ، تب، دل پیچه، مشکلات پوستی، چشم‌های پرخون و خستگی و در بزرگسالان این سندروم همراه با تب، مشکلات گوارشی و پوستی همراه است. نخستین بار دانشمندان در فصل بهار شاهد ابتلای کودکان به این سندروم بودند.

خطر ابتلا به کرونا در کودکان نیز وجود دارد

دانشمندان انگلیسی می‌گویند هیچ تردیدی وجود ندارد که میان ابتلا به کووید ۱۹ و ابتلای فرد به سندروم التهابی چند سیستمی ارتباط مستقیم وجود دارد. از این رو، خطر ابتلا به کرونا برای تمام اقشار سنی وجود دارد.

دکتر آنتونی فائوچی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در این باره می‌گوید: ما باید نسبت به سخنانمان درباره ابتلای جوانان و کودکان به ویروس کرونا دقت بیشتری داشته باشیم. بار‌ها شنیده ایم که می‌گویند جوانان مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری نمی‌شوند و این بدان معناست که وضعیت جوانان مبتلا به کرونا وخیم نمی‌شود، اما این سخنان به هیچ عنوان صحیح نیست، زیرا عوارض جانبی ابتلا به کرونا می‌تواند این گروه سنی را هم درگیر کند.

وی افزود: از طرفی ما شاهد آن هستیم که جوانان به کرونا مبتلا می‌شوند وبه دلیل آنکه شرایط وخیمی ندارند در بیمارستان بستری نمی‌شوند، اما همین بیماران برای مدت طولانی مجبور به استراحت در منزل و قرنطینه می‌شوند و برای مدت طولانی علائم پساکرونایی دارند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار