کد خبر: 1022597
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:
علیرضا قاری‌قرآنگفت: با اختصاص تیم ویژه بصورت شبانه روزی جهت اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن استان اصفهان، علاوه بر تسریع در فرآیندهای این طرح از اختلالات احتمالی جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه ویدیو کنفرانس ادارات کل راه و شهرسازی با مقام عالی وزارت اذعان داشت: در این جلسه پیشبرد پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن موردتاکید قرار گرفت.

وی به تشریح دستورات دهگانه وزیر راه و شهرسازی پرداخت و گفت: مواردی که به تسریع آن تاکید شد بهره‌گیری از نیروهای کارآمد، فعالیت شبانه‌روزی پرسنل مرتبط با این طرح و عدم تعلل در کار، تعیین تکلیف متقاضیان بلاتکلیف، پیگیری وایز وجه و تشکیل پرونده، دریافت پیش پروانه، عمل مطابق شیوه‌نامه و اهتمام ویژه برای انشعابات پروژه‌ها و... بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود در همین راستا و به جهت سرعت‌گیری فرآیند طرح اقدام ملی مسکن استان، این اداره کل تیم متخصص ویژه‌ای را بصورت شبانه‌روزی برای این امر اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ثبت نام این طرح عظیم و ملی در استان اصفهان طی سه مرحله در ۵۹ شهر استان انجام شده اذعان داشت: از میان  ۶۸ هزار نفری که ثبت نام کردند تعداد ۴۵ هزار نفر پس از بررسی واجد شرایط اولیه شناخته شدند.

قاری‌قرآن افزود: این اداره کل بمنظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اردیبهشت ماه سالجاری نسبت به انعقاد تفاهمنامه با دفاتر پیشخوان دولت اقدام کرده، لذا تا کنون مدارک بیش از ۹ هزار متقاضی در سامانه بارگزاری و تایید شده و ۵ هزار نفرنیز افتتاح حساب کردند.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ یکهزار میلیارد ریال واریز وجه توسط بیش از ۲هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان انجام پذیرفته که از این تعداد۲هزار و ۱۰۰ نفر به پروژه‌ها اختصاص یافتند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه زمین مورد نیاز در ۵۹ شهر استان برای ثبت‌نام کنندگان مسکن یکم، به ظرفیت احداث بیش از ۳۵ هزار واحد و مساحت حدود ۵۰۰هکتار تامین شده گفت: کل اراضی تامین شده جهت انتخاب مشاور، تهیه طرح و انتخاب پیمانکار به کارگزاران، انبوه‌سازان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام و .. تحویل شده است.

وی اضافه کرد: برای۱۶ شهر دیگر استان نیز برنامه‌ریزی جهت تامین زمین از طریق تغییر کاربری و الحاق به محدوده انجام شده. که در حال سیر مراحل قانونی شهرسازی و تحویل به کارگزاران است.

قاری‌قرآن با اشاره به سیاست اصلی وزارت راه و شهرسازی در خصوص این طرح تصریح کرد: سعی شده در اکثر شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان طرح اقدام ملی با ظرفیت بیش از پنج هزار واحد به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که یک پلاک به گروههای چند نفره اختصاص یابد و ساخت واحدهای ویلایی با نظارت اداره کل راه و شهرسازی،  سازمان نظام مهندسی و بنیاد مسکن و با پرداخت تسهیلات، به خودِ مردم واگذار شود.

وی افزود: از این میزان تا کنون بیش از ۲هزار و ۵۰۰ واحد آماده واگذاری و‌کلنگ‌زنی بوده و درطی سفر وزیر راه و شهرسازی به شهر تودشک عملیات کلنگ‌زنی ۲۴۲ واحد انجام شده است.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار