کد خبر: 1022476
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
الحاق ۹۰ روستا به شهر‌ها
مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: به مرور زمان ۹۰ روستا در سطح استان به شهر‌ها ملحق شده و ۵۰ روستا نیز به شهر ارتقا یافته که از این تعداد ۶ روستا در دو سال اخیر به شهر تبدیل شده است.

تقی کرمی اظهار داشت: هم اکنون چهار هزار نفر از محل بیمه روستایی در این استان مستمری دریافت می کنند.

وی افزود: در حال حاضر نیز حدود ۱۳۸ هزار نفر از روستائیان در آذربایجان شرقی از بیمه روستایی و خدمات آن بهره مند هستند.

کرمی گفت: تا سال 92 اینترنت در روستاها نداشتیم ولی امسال یک هزار و 966 روستای ما یعنی 73 درصد تمام روستاها از اینترنت پرسرعت برخوردار است و 69 درصد روستاها هم پوشش موبایل دارند.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌ شرقی اظهار داشت: هم اکنون ۳ هزار و ۷۰۶ کد آبادی در سطح استان وجود دارد که در ۲ هزار و ۷۰۸ روستا دارای سکنه بوده و یک هزار روستا به مرور زمان خالی از سکنه شده است.

کرمی، ادامه داد: به مرور زمان ۹۰ روستا در سطح استان به شهرها ملحق شده و ۵۰ روستا نیز به شهر ارتقا یافته که از این تعداد ۶ روستا در ۲ سال اخیر به شهر تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر در اثر ایجاد امکانات و زیرساخت ها و ارایه تسهیلات ارزان قیمت در روستاها مهاجرت معکوس روی داده است، یادآوری کرد: در طول ۵ سال گذشته ۵۰ تا ۶۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان زیاد شده و طی ۳ سال اخیر نیز برای ۴ هزار و ۱۰ طرح روستایی ۴۴۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی سهم استان از تسهیلات وام اشتغال پایدار را ۴۶۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: علاوه بر این مبلغ، ۳۵۰ میلیارد تومان فقط به صنعت کیف و کفش پرداخت شده است.

کرمی، ادامه داد: هم اکنون ۷۶۴ روستای استان فاقد دهیاری بوده چراکه جمعیت آن ها کمتر از حدنصاب لازم برای انتخاب دهیار است ولی فاقد متولی نبوده و دولت برای اجرای طرح‌های عمرانی در این روستا، ۴۱ میلیارد تومان اعتبار به حساب فرمانداری‌ها واریز کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر