کد خبر: 1022458
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
رژیم صهیونیستی ساخت هزاران واحد در اراضی اشغالی را در دستور کار قرار داده تا بخشی از هدف آن برای عادی‌سازی با دولت‌های مرتجع عربی مشخص شود. همزمان گروه‌های مقاومت تأکید کرده‌اند که نخواهند گذاشت صهیونیست‌ها وضعیت را به نفع خود تغییر دهند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: امارات اعلام کرده بود که در پی عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها، طرح الحاق کرانه باختری تعلیق خواهد شد، اما بنابر اعلام کمیته عالی برنامه‌ریزی اداره عمران در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که مسئول اعطای مجوز به فعالیت‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری است، بعد از حدود هشت ماه تعطیلی قرار است هفته آینده جلسه‌ای برای تأیید ساخت بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ واحد صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری برگزار شود.

جامعه جهانی، ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری فلسطین را نقض قوانین و منشور سازمان ملل متحد می‌داند و شورای امنیت نیز با صدور چند قطعنامه از رژیم صهیونیستی خواسته ساخت این شهرک‌ها را متوقف کند. با این حال، بنابر گزارش‌تایمز اسرائیل دو شنبه آینده مجوز نهایی برای آغاز کار ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در اراضی خصوصی فلسطینیان صادر می‌شود. بقیه حدود هزار و ۹۰۰ واحد نیز قرار است مجوز‌های اولیه برای برنامه‌ریزی‌های احداث را دریافت کنند. بیشتر ساخت‌وساز‌های جدید، در شهرک‌هایی انجام می‌شود که به هیچ مجموعه شهرکی تعلق ندارند و تحت هیچ توافقی قرار نیست تحت حاکمیت و کنترل رژیم صهیونیستی قرار بگیرند.

برای ضربه به صهیونیست‌ها آماده ایم

به موازات این اقدام صهیونیست‌ها، ابومحمد، عضو شورای نظامی گردان‌های القدس در سخنانی به مناسبت سی و سومین سالروز شکل‌گیری مبارزات و جهاد جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که آن‌ها هرگز به رژیم اشغالگر اجازه تغییر معادلات را نخواهند داد بلکه خون در برابر خون و بمباران در برابر بمباران خواهد بود. ابومحمد گفت: «ما برای رویارویی با دشمن در آمادگی کامل به سر می‌بریم و چیزی را در اختیار داریم که با آن دشمن را غافلگیر خواهیم کرد.»

این عضو شورای نظامی گردان‌های قدس با تأکید بر اینکه مقاومت امکانات کافی برای ضربه زدن به دشمن را دارد و در حال توسعه اقدامات نظامی است، تصریح کرد که گردان‌های القدس، حضور قدرتمند خود را در تمامی جنگ‌ها در طول سه دهه گذشته ثابت کرده و می‌تواند ضربات دردناکی را به رژیم اشغالگر وارد کند، همچنان که در گذشته شهر‌های بزرگ این رژیم را هدف قرار داد.

خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ضمن مخالفت با راه‌حل دو دولتی، از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست ضمن خودداری از به رسمیت شناختن صهیونیست‌ها، مقاومت و آغاز نافرمانی مدنی را ادامه دهد. البطش تصریح کرد که طرح حل‌وفصل سیاسی باعث از دست رفتن کرانه باختری و عادی‌سازی روابط تعدادی از کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی شد و گفت که این جنبش تلاش می‌کند از طریق مرجعیت ملی یکپارچه بر اساس اصل لغو به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، به عضویت شورای ملی و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) درآید.

گانتس جنایتکار جنگی است

حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت‌وگوی اینترنتی یک شنبه گذشته خبرنگاران اماراتی، بحرینی و سعودی با بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و به خبرگزاری آناتولی گفت که هر گونه تماس خبرنگاران عرب با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، اقدامی زشت است.

وی تأکید کرد که گانتس به غزه حمله کرد و باعث کشتار مردم نوار [غزه]شد و محله‌هایی را به صورت کامل نابود کرد. او یک جنایتکار جنگی است و به هیچ وجه، هیچ خبرنگاری نباید در مصاحبه‌ای حضور داشته باشد که در آن این شخصیت جنایتکار حاضر است.

قاسم تصریح کرد: برای خبرنگاران عرب بسیار زشت است که تریبون‌های خود را در اختیار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قرار دهند و دیدگاهش را انتقال دهند، چرا که این کار به سود روایت اشغالگر جنایتکار است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار