کد خبر: 1022384
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
۲۶ کشور جهان از جمله ایران در بیانیه‌ای مشترک با اعلام اینکه تحریم ها امر مبارزه با کرونا را سخت کرده، از ایالات متحده و کشورهای غربی خواستند تا به اعمال تحریم‌های یکجانبه پایان دهند.
 
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ۲۶ کشور از جمله ایران، روسیه و چین در بیانیه‌ای مشترک با اعلام اینکه تحریم‌ها امر مبارزه با کرونا را سخت کرده، از ایالات متحده و کشورهای غربی خواستند تا به اعمال تحریم‌های یکجانبه پایان دهند.

این بیانیه را «ژانگ جون» نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد و جلسه ویژه حقوق بشر در مجمع عمومی سازمان ملل قرائت کرد.

در این بیانیه آمریکا به نقض حقوق بشر و همچنین تبعیض نژادی نظام مند متهم شده است. این بیانیه می‌گوید آمریکا با اعمال تحریم از توسعه برخی کشورها ممانعت به عمل می‌آورد.

امضاءکنندگان بیانیه نوشته‌اند که پاسخ به همه‌گیری ویروس کرونا و بهبود وضعیت کشورها نیازمند همبستگی جهانی و همکاری بین‌المللی است. با این وجود ما همچنان شاهد اعمال اقدامات قهری یکجانبه بر خلاف اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد، حقوق بین الملل، کثرت گرایی و معیارهای اساسی روابط بین‌الملل هستیم.

این کشورها خواستار لغو کامل و فوری اقدامات یکجانبه قهری شدند تا از این طریق نسبت به پاسخ مؤثر و کارآمد همه اعضای جامعه جهانی برای مقابله با ویروس کرونا اطمینان حاصل شود.

این بیانیه علاوه بر ایران، چین و روسیه، به امضای کره شمالی، نیکاراگوئه، ونزوئلا، سوریه، بلاروس، کوبا و پاکستان نیز رسیده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار