کد خبر: 1022302
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
آقای قیطاسی مطابق پنجاه سال گذشته یکی یکی انواع چای را می‌چشد و رنگ و بوی‌شان را امتحان می‌کند و درباره تک‌تک چای‌ها به معاون قضایی دادستان کل کشور توضیح می‌دهد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: بنابراعلام شرکت گلستان، دوشنبه، هفتم مهرماه ۱۳۹۹، سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور و عضو قرارگاه رونق تولید، از خطوط تولیدی شرکت چای گلستان در تهران بازدید کرد.

قدمت حدود هفتادوپنج ساله این شرکت در تولید و بسته‌بندی و توزیع مویرگی چای و دیگر محصولات غذایی در سراسر کشور یکی از عواملی بود که باعث شد این مقام قضایی با کارگران و مدیران این شرکت گفتگو کند و از موانع تولید و تلاش قوه‌ی قضاییه برای رفع آن‌ها سخن بگوید.

عمرانی با اشاره به اینکه باید برای عبور از گردنه اقتصادی تلاش کرد، گفت: «حتماً شنوای همه‌ی مشکلات هستیم. هر چه چرخ کارگاه‌ها می‌چرخد حال آدم خوب می‌شود. اعتقاد من این است که امروز تولید حرف اول را در کشور می‌زند.

عبور از گردنه و مشکلاتی که حضرت آقا به «جنگ اقتصادی» تعبیرش کردند، اتفاق نمی‌افتد مگر با حمایت از تولید. هر چه تولید ملی و درآمد عمومی بالاتر برود، قطعاً از فشار‌هایی که امروز مردم در سخت‌ترین روز‌ها دچارش هستند، کاسته خواهد شد. شیرین‌ترین چیز برای من صدای چرخش ماشین‌های کارخانه است و فعالیت کارگران که آهنگ امید و خلقت و پیروزی است.»

بانک‌ها و تولید.

اما حرف‌های مهم‌تر سعید عمرانی مربوط به مشکلاتی بود که تولیدکنندگان کشور در ارتباط با بازپرداخت تسهیلات دچارش هستند.

او پس از شنیدن گلایه‌های معاونت حقوقی شرکت گلستان گفت: «ما از بانک‌ها انتظار معجزه یا خرق عادت نداریم. ما به بانک‌ها می‌گوییم به همان چیز‌هایی که در شورای پول و اعتبار، بانک مرکزی، قواعد آمره خود بانک‌ها و شورای عالی بانک‌ها و همان چیز‌هایی که خود تصویب کرده‌اید، به همان‌ها عمل کنید.

یعنی به همان قراردادی که از گیرنده تسهیلات امضا گرفته‌اید و یک نسخه‌اش را هم به او نداده‌اید، استدعا می‌کنیم به همان عمل کنید.»

او ادامه داد: «امروز سیستم قضایی به همین سمت رفته است. صدور رأی وحدت رویه‌ی اخیر در دیوان عالی کشور، حکایت از یک دوره‌ی طولانی دارد که شما فقط خروجی‌اش را می‌بینید.

کار‌های پرونده‌ای و کارشناسی به این نتیجه رسیده است که اعلام کنند بانک‌ها حق ندارند مازاد بر آنچه ضوابط اعلامی از سوی بانک مرکزی و شورای عالی پول و اعتبار مجاز دانسته، از تسهیل‌گیرنده دریافت کنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار