کد خبر: 1022254
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به ۷۴۰۰ کسب و کار آسیب‌دیده از کرونا در این استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، قاسم رحیمی با اعلام تمدید مهلت پرداخت وام‌های حمایتی کرونا تا پایان مهرماه امسال به خبرنگاران اظهارداشت: تعداد ۱۳ هزار کسب و کار آسیب‌دیده از ویروس کرونا جهت حمایت تسهیلاتی به مبلغ یک هزار ۵۷۰ میلیارد ریال به ۱۴ بانک عامل معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات حمایتی به فعالان اقتصادی و شاغلان کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا در ۵۵۰ زیررسته منتخب و شناسایی شده است، بیان کرد: پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به کسب و کارها در ۲ بخش مشاغل دارای بیمه تامین اجتماعی و بدون بیمه انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل با اشاره به اینکه عمده متقاضیان تسهیلات مربوط به حوزه حمل و نقل است، گفت: با توجه به اعلام کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا کشور، بانک‌های عامل تا پایان مهرماه فرصت پرداخت تسهیلات به طرح‌های معرفی شده را دارند.

رحیمی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی پیگیر ثبت‌نام کسب و کارهای مرتبط خود در سامانه کارا باشند، اظهارداشت: پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا یکی از سیاست‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است.

وی با اشاره به اینکه چک برگشتی و معوقات بانکی تاثیری در پرداخت این تسهیلات ندارد، گفت: بانک‌ها باید به محض دریافت پرونده تسهیلات را پرداخت کنند و دلیل  پرداخت نشدن تسهیلات را به دبیرخانه کارگروه اشتغال استان اعلام کنند.

رحیمی بر ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل به مشمولان این طرح تاکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها