کد خبر: 1022083
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران گفت: میزان شیوع اضافه وزن و چاقی در دانش‌آموزان در سن ۶ تا ١٧ سال حدود ٢١ درصد برآورد می‌شود و زنگ خطری را به وجود آورده است که اگر آن را جدی نگیریم، هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم بسیاری بر جامعه تحمیل خواهد شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حسن محمدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره تشریح بسته تحولی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ)، با بیان اینکه زنگ خطر چاقی دانش‌آموزان ۶ تا ۱۷ ساله به صدا درآمده است، اظهار کرد: میزان شیوع اضافه وزن و چاقی در دانش آموزان در سن ۶ تا ١٧ سال حدود ٢١ درصد برآورد می‌شود و زنگ خطری را به وجود آورده است که اگر آن را جدی نگیریم هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم بسیاری بر جامعه تحمیل خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در جوامع مختلف ۱.۵ درصد از درآمد کشور‌ها به عوارض ناشی از اضافه وزن اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: تحقیقات علمی در کشور نشان می‌دهد ۶٠ درصد جمعیت دارای اضافه وزن و چاقی هستند و به سمت سبک زندگی کم تحرک می‌روند.

محمدی به عوارض چاقی اشاره کرد و ادامه داد: از جمله عوارض چاقی شیوع بیش از حد بیماری‌های غیرواگیرمانند دیابت، بیماری‌های رایج ستون فقرات و بیماری‌های گوارشی است؛ همچنین بزرگترین عامل مرگ و میر در تمام جوامع، بیماری‌های قلبی و عروقی است که از اضافه وزن و چاقی نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم با استفاده از راهکار‌های تربیتی، مردم را به این سمت سبک زندگی سالم هدایت کنیم، افزود: آموزش و پرورش در چارچوب برنامه‌های طراحی شده خود، موضوع اضافه وزن و چاقی را به طور جدی مورد توجه قرار داده است تا بتواند به دوری از رفتار کم تحرک کمک کند و سبک زندگی فعال و پویا را در جامعه ترویج دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اجرای طرح کوچ، گفت: طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) از سال گذشته آغاز شده است و تهران جزو ۵ استانی بود که پایلوت طرح در آن اجرا شد و ١۵ مدرسه در منطقه ٧ برای اجرای این طرح مشارکت کردند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری هم مقرر شد تا دستورالعمل ملی ابلاغ شود و تمام دانش‌آموزان تحت پوشش قرار گیرند، اضافه کرد: برای امسال هدف‌گذاری کردیم تا کاهش ۳ درصدی آمار دانش‌آموزان دچار چاقی و اضافه وزن را داشته باشیم و رقم آن را از ٢١ به ١٨ درصد کاهش دهیم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار