کد خبر: 1021935
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
مدیر کل دامـپزشکی استان:
مدیر کل دامـپزشکی استان گفت: علیرغم اینکه این استان 09/1 درصـــد مسـاحت کل کشور را به خود اختصاص می دهد با تولید سالانه 6 هزار تن سـومین استان برتر تولید کننده عسل در کشور است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مدیر کل دامـپزشکی استان در دیدار با فرماندار اردبیل با تشریح فعالیت های دامپزشکی در حـوزه هـای مختلـف اظهار کرد: محـوری تـریـن ایـن فعـالیـت هـا در تـأمــین غــذا و امنیت غذایی از طریق حفظ و حراست از جمعــیت عظیـــم دام و طیور استان ، ارتقاء سلامت و بهداشت عمـومــی جامعه از طریق نظارت بهداشتی بر اماکن و مـراکـز تولید ، توزیع و استحصال فراورده های خام دامی و مبارزه با بیش از 850 نوع بیماری مشـترک بین انسان و دام انجام می گیرد.

دکتر بهلـول تکلـوی با اشاره بر اینکه کالبد دامپزشکی کوچک ولی حجم فعالیت آن بسیار گسترده است افـزود: ایـن استـان یکـی از استانهای با پتانسیل و ظرفیت بالای دامپروری در کشور بوده و  بـیش از 4% تـولیــد دام و پروتئین خام دامی کشور در این اسـتان تـولـید می شود.

وی افزود: عـلاوه بـر آن تعـدد وجود دامپروریها ، مرغداریها ، کارگاههای پرورش آبزیان و ... نیازمند وجود تشکیلات دامپزشکی قوی بوده و کار، همت و تلاش مضاعف می طلبد.

مدیرکل دامپزشکی استان تأکید کرد: دامـپزشـکی در عیـن حـال کـه یک اداره فنی و تخصصی است یک ارگـان گمنامی در حوزه سلامت و بهداشت عمومی جامعه است و هر گونه قصور و غفلت از آن تهدید سلامت عمومی جامعه را در پی دارد.

تکلـوی در حوزه مبارزه با بیماریهای مشترک بیـن انسـان و دام  اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف دامپـزشکـی در ارتقـاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه است مبارزه با بیماریهای مشترک بیـن انسـان و دام  مانند بیماریهایی نظیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ، تب کریمه کنگو ، سل ، بروسلوز ، کیـست هیـداتیـد ، هـاری و ... است.

 وی بیان کرد: اگر دامپزشکی بخوبی کار خود را انجام نـدهـد طوفان این بیماریها در جمعیت انسانی نمـود پیدا می کند و علاوه بر تبعات اجتماعی ، اقتصاد ملی را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

مدیرکل دامپزشکی استان در خصوص افزایش ظرفیت فعالیت کشتارگاه صنعتی دام اردبیل تأکید کرد: این موضوع مهمترین چالش پیــش روی دامـپزشکـی اسـت و در این راستا نیازمند مساعدت ، همکاری بین بخشی و تعامل دستگاههای مرتبط با حوزه سلامت و بهداشت عمومی جامعه هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر