کد خبر: 1021857
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۱
سیدرحیم نعمتی
شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز امریکا در گزارش خود و به نقل از افراد آگاه نوشت: وضعیت ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ پس از اولین مناظره او با رقیب انتخاباتی‌اش جو بایدن «نگرانی»، «سکوت» و «حیرت» بوده و برخی هم گفته‌اند او یکی از آخرین فرصت‌هایش را برای تغییر در روند رقابت‌های انتخاباتی از دست داد، زیرا به جای اینکه در این مناظره جلب اعتماد کند، آن را با ناراحتی و عصبانیت به پایان برد. شکی نیست که اعضای ستاد تبلیغاتی ترامپ بعد از آن مناظره سخت تلاش می‌کنند کاستی‌های آن مناظره و عقب ماندن ترامپ در نظرسنجی‌ها از بایدن را جبران کنند، اما اگر واقعاً ترامپ به بیماری کرونا دچار شده باشد، وضعیت برای او بسیار دشوارتر از گذشته شده است.

اگر واقعاً ترامپ به بیماری کرونا دچار شده باشد، نمی‌توان هیچ فرضی را در مورد او و تیمش نادیده گرفت، حتی این فرض که ابتلای ترامپ به ویروس کووید ۱۹ شگرد تبلیغاتی از سوی او و یارانش باشد تا با نمایش معجزه‌آسا از بهبودی‌اش نشان داده شود، ادعا‌های قبلی او در مورد این بیماری چندان بیجا نبوده است، اما اگر بیماری او صحت داشته باشد و حالش مثل بوریس جانسون در اوایل آوریل شود، باید گفت که بدترین ضربه به مبارزات انتخاباتی ترامپ وارد شده و شاید همین ضربه به تنهایی برای شکست او در روز سوم نوامبر کافی باشد. اولین نشانه‌های این شکست با سخنان به شدت طعنه‌آمیز شروع شده و برای نمونه، سخنگوی دولت فرانسه گابریل اتال ضمن ابراز آرزوی بهبودی سریع برای ترامپ گفت: «این نشان می‌دهد که ویروس به هیچ کس رحم نمی‌کند، حتی به کسانی که در قدرت آن تردید می‌کردند.» تردید‌های ترامپ و اظهارات جنجالی او برای دست کم گرفتن بیماری کرونا حالا مبدل به سلاحی در دست مخالفانش می‌شود تا نشان دهند او تا چه حد نسبت به این بیماری اهمال‌کاری کرده که حتی جان خود و خانواده‌اش را هم به خطر انداخته است. این نوع حمله حالا و از سوی کاربران امریکایی در فضای مجازی شروع شده که تصویری از مواد ضد‌عفونی‌کننده نشان داده‌اند، با این نوشته: «از این بنوش معجزه می‌کند!»

وجه دیگر تاثیر این بیماری برای ترامپ غیبت دست‌کم یکی دو هفته‌ای او در انظار و به خصوص تجمع‌های انتخاباتی است. باید به یاد داشت که تا سوم نوامبر تنها یک ماه دیگر باقی مانده و این غیبت برای ترامپ بسیار گران تمام خواهد شد، به خصوص اینکه تمام هنرش در سیاست و جذب هوادارانش ظاهر شدن روی صحنه و انجام نمایش‌ها و شو‌های تبلیغاتی است. او تاکنون به خود می‌بالید که در این وضعیت از همه‌گیری بیماری کرونا شجاعت آمدن به میان هواداران و رفتن روی صحنه را دارد و بایدن را بابت رعایت مقررات همه‌گیری تمسخر می‌کرد و او را ترسو و بزدل می‌خواند. حالا اگر خودش تن به این مقررات بدهد و شرایط قرنطینه را رعایت کند نه تنها زمان طلایی تبلیغاتی را از دست می‌دهد بلکه محکوم به انجام همان کار‌هایی می‌شود که پیش از این آن‌ها را تقبیح می‌کرد. تاثیر منفی این موضوع بر هواداران ترامپ قابل انتظار است، به ویژه اینکه تاکنون به اعمال و رفتار او نسبت به همه‌گیری ایمان داشتند، اما این وضعیت با ابتلای او به کووید ۱۹ به کلی فرق می‌کند. این وضعیت به خصوص با احتمال لغو مناظره دوم با بایدن در ۱۵ اکتبر تشدید خواهد شد چراکه ترامپ حتی این فرصت را پیدا نخواهد کرد در نمایشی دیگر و مقابل بایدن، اشتباهات مناظره اول را جبران کند. به هر حال، باید صبر کرد تا جدی بودن ابتلای ترامپ به کووید ۱۹ معلوم شود چراکه حتی اگر او مبتلا به کووید ۱۹ شده باشد، باز به نظر می‌رسد در مرحله نخست بیماری باشد و باید دید که این مرحله به روز‌های حادتر ختم خواهد شد یا نه که اگر کار به آن روز‌ها کشید، شاید این کرونا باشد که تیر خلاص را به ترامپ شلیک کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار