کد خبر: 1021821
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: از ۱۵ مهرماه تا هفته تربیت بدنی ۴۵۰ خانه ورزش روستایی و عشایری در سراسر کشور افتتاح و رونمایی خواهد شد که سعی داریم این تعداد را تا پایان سال به مرز ۵۰۰۰ خانه روستایی افزایش دهیم.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: عباسعلی اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به مناسبت هفته تربیت بدنی که از ۲۶ مهرماه آغاز می‌شود سعی داریم جشنواره‌های مختلفی را در قالب بازی‌های بومی محلی در سطح استان‌ها به صورت سراسری برگزار کنیم که یکی از این جشنواره‌ها برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع اربعین خواهد بود. همچنین یک پویشی در خصوص موضوعات فرهنگی در حوزه ورزش روستایی و عشایری در سطح کشور برگزار خواهیم کرد تا از این طریق بتوانیم در این شرایط کرونایی مردم را به انجام فعالیت‌های ورزشی ترغیب و تشویق کنیم.
 
رونمایی از ۴۵۰ خانه ورزش روستایی و عشایری تا هفته تربیت بدنی

وی گفت: ورزشکاران روستایی و عشایری در هر استان می‌توانند سه کلیپ برتر خود را به ما ارسال کنند که در پایان نفرات برتر شناسایی و اعلام خواهند شد.

سرپرست فدراسیون ورزش های روستایی و عشایری ادامه داد: از ۱۵ مهرماه تا هفته تربیت بدنی ۴۵۰ خانه ورزش روستایی و عشایری رونمایی و افتتاح خواهد شد که سعی داریم این تعداد خانه ورزش روستایی و عشایری را تا پایان سال به مرز ۵۰۰۰ خانه روستایی افزایش دهیم.

اکبری خاطر نشان کرد: با همکاری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین یونسکو سعی داریم رشته‌های بومی محلی برخی از استان‌ها را به ثبت ملی برسانیم.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی همچنین درباره عملکرد خود در طی ۴ ماه حضورش در این فدراسیون افزود: در طی این مدت هیچ کاری روی زمین باقی نمانده و فعالیت‌های جاری فدراسیون به خوبی انجام شده است. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما برگزاری انتخابات در فضای آرام و بدون تنش است که به عنوان سرپرست فدراسیون سعی کردم زمینه های برگزاری انتخابات را فراهم کنم تا بعد از تایید استعلام کاندیداها، انتخابات را سریع‌تر برگزار کنیم.

وی همچنین درباره برگزاری جام خوشه‌چین خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری این جام برای دومین‌بار با دفتر توسعه ورزش روستایی وزارت ورزش انجام شده و تمام تمهیدات لازم فراهم شده است. اگر وضعیت از نظر بیماری کرونا مناسب باشد سعی داریم مرحله دوم این مسابقات را بهتر از سال گذشته برگزار کنیم، البته اگر شرایط از نظر کرونا به نحوی باشد که سلامتی ورزشکاران به خطر بیفتد، اصراری برای برگزاری جام خوشه‌چین نخواهیم داشت.

اکبری در پایان درباره برنامه‌های این فدراسیون تا پایان سال اظهار کرد: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برگزاری مسابقات بین‌المللی جورابین است که یک نوع ورزش بومی محلی مربوط به آذربایجان غربی است، در این خصوص ما از شورای برون مرزی وزارت ورزش مجوز برگزاری این مسابقات را دریافت کردیم و تصمیم داریم این مسابقات را با حضور کشورهای منطقه در استان آذربایجان غربی برگزار کنیم. به هر صورت برگزاری این مسابقات نیز بستگی به وضعیت بیماری کرونا دارد و اگر مشکلی برای برگزاری نداشته باشیم سعی داریم این مسابقات را اواخر دی یا بهمن برگزار کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار