کد خبر: 1021297
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد؛
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: المان ها می توانند آیینه ای تمام نما، از هویت و فرهنگ یک شهر باشند.

احمدرضا سلامی، با بیان اینکه المان ها به عنوان ابزاری ارزشمند در معرفی هویت یک شهر هستند، اظهار کرد: اهمیت ارتقای کیفیت بصری فضای عمومی شهرها، به عنوان یکی از موثرترین عوامل در جذب سرمایه های اجتماعی و نقش هنر شهری در دمیدن روح به این فضاها و القای حس امنیت و تعلق به شهروندان بر کسی پوشیده نیست.
وی با اشاره به این که ورود هنر به عرصه فضاهای شهری موجب ارتباط بیشتر با شهروندان می شود، بیان کرد: این نمادها در ایجاد فضای زیبا و هنری و خارج کردن حالت یکنواختی در سطح شهر و دمیدن روح زندگی و ایجاد نشاط در شهروندان نقش بی بدیلی دارد.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد بیان کرد: کمک به ارتقای کیفیت بصری محیط زندگی، تقویت کننده ی مکان و زمان، ارتباطات اجتماعی و کلامی میان انسان ها، تداعی کننده اصول، ارزش ها و عرف جامعه، کمک به تنوع و غنای شهری، ایجاد حس جهت یابی و موقعیت یابی، ارتقاء سطح دلبستگی افراد به فضاها و محیط های شهری، ایجاد سرزندگی و نشاط و متمایز ساختن شهرها از یکدیگر را از کارکرد های المان های شهری برشمرد.
سلامی تصریح کرد: طراحان در سال جاری باید المان هایی را در نظر بگیرند که سبب انتقال هویت شهری در اذهان و در نهایت رضایتمندی شهروندان و بهبود کیفیت محیط شهری شود.
وی با اشاره به انتشار فراخوان ارائه طرح های هنرمندانه در استقبال از بهار 1400 طی شهریور ماه، تاکید کرد: هر هنرمند می تواند حداکثر با پنج اثر در این رویداد شرکت نماید.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد با بیان این که هنرمندان می توانند آثار خود را حداکثر تا 15 مهر ماه ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی WWW.PARKS.MASHHAD.IR مراجعه کنند،ادامه داد: طراحی احجام، سازه ها، مونومان های ترکیب شده با گل، طراحی گل آرایی میادین، آیلند ها و لچکی های مهم شهری، طراحی تزئینات شهری ترکیبی و طراحی گل جای های زمینی، دیواری و حجمی را از محورهای این فراخوان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار