کد خبر: 1021289
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
جبریل الرجوب، دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح در جریان دیدار با خالد مشعل، رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس و موسی ابو مرزوق، نایب رئیس دفتر سیاسی در قطر تأکید کرد که این جنبش یک تصمیم راهبردی گرفته است تا آشتی ملی با جنبش حماس با مشارکت تمامی گروه‌های سیاسی فلسطین به سرانجام نهایی برسد.
 سرویس بین الملل جوان آنلاین: خالد مشعل مواضع محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و پافشاری وی از نهایی کردن روند آشتی با شراکت تمامی گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین نیز استقبال کرد و از تحقق وحدت و آشتی ملی فلسطین با عنوان یک واجب ملی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی یاد کرد. روحی فتوح، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نیز که در این دیدار حضور داشت گفت که جنبش فتح به نتایج انتخابات فلسطین، هر چه که باشد، پایبند خواهد بود و به آن احترام خواهد گذاشت.

الرجوب در گفتگو با روزنامه العربی‌الجدید، خاطرنشان کرد که توافق بین فتح و جنبش حماس نشان داد که گروه‌های فلسطینی در تصمیم‌گیری رویکرد مستقلی دارند. این مسئول فتح، ارزش مقاومت مردمی را به عنوان یک راهبرد مبارزاتی در برابر رژیم صهیونیستی بسیار مهم دانست و گفت که «ما روزانه در همه بخش‌های زندگی خود، در وضعیت درگیری [با رژیم صهیونیستی]قرار داریم.»

دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح، از عادی‌سازی رابطه امارات با رژیم صهیونیستی نیز انتقاد کرد و گفت: «عادی‌سازی، زبانی نیست که اشغالگر آن را درک کند و نمی‌دانیم که چگونه عادی‌سازی به عرب‌ها کمک خواهد کرد.» وی با بیان اینکه با گذشت زمان، کشور‌های عربی متوجه خواهند شد که در حق فلسطین، جنایت کردند، تصریح کرد، باید امریکا و رژیم صهیونیستی، حق ملت فلسطین را در تعیین سرنوشت خود به رسمیت بشناسند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار