کد خبر: 1020983
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
یکی از موضوعات مهم در دوران شیوع کرونا، بیماری‌هایی است که درمان آن‌ها را هرگز نباید به تعویق انداخت و با در نظر گرفتن ملاحظات و پروتکل‌های بهداشتی باید نسبت به درمان آن‌ها اقدام کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: از جمله بیماری‌هایی که درمان آن‌ها را نباید به تعویق انداخت می‌توان به مشکلات روانی که زندگی را حاد کرده مانند افسردگی حاد یا شدید شدن فوبیا و وسواس اشاره کرد.

به یاد داشته باشیم قرار نیست از ترس ابتلاء به کرونا شرایط را سخت‌تر کنیم، اقدامات بهداشتی، درمانی مهمی همچون واکسیناسیون کودکان، جراحی آب سیاه چشم و درمان قند کنترل نشده برای بیماران دیابتی نباید به خاطر شیوع کرونا به تأخیر بیفتند.

مشکلات اورژانسی قلب به ویژه برای افرادی که سابقه فشارخون بالا دارند و همچنین جراحی قلب و باز کردن عروق و مشکلات ضروری ارتوپدی مثل شکستگی دست و پا نیز از دیگر مواردی هستند که درمانشان نباید به تعویق بیفتد.

همچنین زنانی که در معاینات خانگی با علائمی مانند غده و یا خونریزی مواجه می‌شوند و افرادی که در بستگان خود سابقه سرطان پستان دارند نباید چکاپ خود را عقب بیندازند.

بیماران مبتلا به ام اس به یاد داشته باشند که از ترس ضعیف شدن ایمنی بدن، نباید دارو‌های خود را خودسرانه قطع کنند و حتماً در این باره با پزشک خود مشورت کنند.

مبتلایان به سرطان نیز حتماً برای زمان بندی درمان با پزشک خود مشورت کنند.

برای درمان به پزشکمان اعتماد کنیم و اگر تشخیص داده شد مشکلمان اورژانسی است برای درمان خود اقدام کرده و برای درمان بیماری‌های غیراورژانسی تا خارج شدن شهرمان از وضعیت هشدار صبر کنیم.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار