کد خبر: 1020963
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۵
مرد محکوم به مرگ که ۱۰ سال قبل به اتهام قتل دستگیر شده بود، توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کند.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  تابستان سال ۸۹ مأموران پلیس ورامین از قتل مرد جوانی در یکی از خیابان‌های پاکدشت باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به فرامرز ۳۲‌ساله بود که بر اثر اصابت چاقو کشته شده بود.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی، مأموران در تحقیقات میدانی از شاهدان حادثه دریافتند، عاملان قتل سه مرد جوان به نام‌های پرویز، نادر و اشکان هستند که در جریان درگیری با مقتول بعد از ارتکاب جرم از محل متواری شده‌اند.

به این ترتیب سه‌مرد جوان تحت تعقیب قرار گرفتند تا اینکه چند روز بعد از حادثه، یکی از آن‌ها به نام اشکان شناسایی و بازداشت شد. او به جرمش با همدستی دوستانش اقرار کرد و مدعی شد مقتول مدتی قبل برای همسرش ایجاد مزاحمت کرده‌است. او در توضیح به مأموران گفت: «فرامرز از دوستانم بود و در یک محل زندگی می‌کردیم. چند ماه قبل متوجه ارسال پیامک‌های مشکوک به همسرم شدم، وقتی در این مورد با او صحبت کردم، همسرم گفت آن مرد ناشناس فرامرز است و مدتی است برای او ایجاد مزاحمت می‌کند. با شنیدن این حرف شوکه شدم.» متهم ادامه داد: «پرویز هم از دوستان صمیمی‌ام بود، به همین خاطر در این مورد با او صحبت کردم و قرار شد او هم با فرامرز صحبت کند. مدتی گذشت، اما متوجه شدم مقتول از مزاحمت برای همسرم دست بردار نیست به همین خاطر روز حادثه همراه پرویز و یکی دیگر از دوستانم به نام نادر سراغ مقتول رفتیم. او در خیابان ایستاده بود، اما وقتی حرف مزاحمت‌هایش شد، او عصبانی شد و با چاقو حمله کرد. در آن درگیری ما هم برای دفاع از خودمان با چاقو به او حمله کردیم، اما ضربه کشنده را پرویز به او زد.» با ثبت این توضیحات، دو متهم دیگر نیز بازداشت شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند تا اینکه با تأیید این توضیحات پرویز با قبول جرمش گفت: «قصد داشتم از ناموس دوستم دفاع کنم، اما مقتول حمله کرد. چاره‌ای جز دفاع نبود به همین خاطر ناخواسته مرتکب قتل شدم.»
با اقرار متهمان، پرویز به اتهام مباشرت در قتل و اشکان و نادر نیز به اتهام معاونت در قتل روانه زندان شدند و پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. متهمان در اولین جلسه محاکمه مقابل هیئت قضایی شعبه دوم قرار گرفتند. در آن جلسه پرویز با درخواست اولیای‌دم به قصاص و دو متهم دیگر نیز به حبس محکوم شدند. با تأیید این حکم متهم در آستانه مرگ قرار داشت تا اینکه با پرداخت دیه توانست رضایت اولیای‌دم را جلب کند. به این ترتیب با گذشت ۱۰ سال از حادثه پرونده این بار از جنبه عمومی جرم به همان شعبه فرستاده‌شد و بعد از تعیین وقت روی میز هیئت قضایی شعبه‌دوم به ریاست قاضی زالی قرار گرفت.

بعد از اعلام رسمیت جلسه، متهم در آخرین دفاعش گفت: «به خاطر ناموس رفیقم مرتکب قتل شدم، اما توانستم با پرداخت ۷۵‌میلیون‌تومان رضایت اولیای‌دم را جلب کنم. در این مدت که زندان بودم معرق کاری و بافندگی را آموزش دیدم تا این سال‌ها را بی‌هدف تمام نکنم. حالا از دادگاه تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند تا هرچه زودتر به پیش مادرم در شهرستان برگردم و این روز‌ها را برایش جبران کنم.» در پایان جلسه هیئت قضایی وارد شور شد تا دستور آزادی متهم را با احتساب روز‌های بازداشت صادر کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار