کد خبر: 1020960
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵
جاماندن موتورسیکلت سارقان در محل سرقت سبب شد تا مأموران پلیس تهران اعضای یک شبکه دزدی منازل را بازداشت کنند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سرهنگ کارآگاه مسعود برجی، رئیس پایگاه‌چهارم پلیس‌آگاهی تهران توضیح داد: ساعت ۲۳:۱۵ شامگاه پنجم اردیبهشت‌ماه مردی با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تهران تماس گرفت و به مأموران خبر داد که چند سارق در خانه‌اش مشغول سرقت هستند. لحظاتی بعد که مأموران کلانتری‌۱۴۷ گلبرگ در محل حاضر شدند سارقان موفق شده بودند با جا گذاشتن موتورسیکلت‌شان فرار کنند. با این حال مرد صاحبخانه از سارقان شکایت کرد و پرونده برای بازداشت متهمان به پلیس‌آگاهی فرستاده شد.

بعد از آن بود که شاکی مورد تحقیق بیشتر قرار گرفت و جزئیات بیشتری از ماجرای سرقت را برای پلیس شرح داد.
او گفت: من و خانواده‌ام صبح روز چهارم اردیبهشت‌ماه از منزل خارج شدیم و ساعت‌۲۳:۱۵ که به خانه برگشتیم متوجه شدیم که سه مرد جوان داخل خانه‌مان هستند. آن‌ها با دیدن ما خواستند با موتورسیکلت آپاچی که داشتند فرار کنند که من با آن‌ها درگیر شدم با این حال سارقان موتورشان را در محل جا گذاشته و فرار کردند.

با اطلاعاتی که شاکی در اختیار پلیس گذاشت مأموران با بررسی شماره پلاک موتورسیکلت موفق شدند، مالک آن را که مردی به نام رشید بود شناسایی کنند. تحقیقات نشان داد که رشید از مجرمان سابقه‌دار منازل است که بار‌ها به اتهام سرقت بازداشت شده و به زندان افتاده بود. بعد از به دست آمدن این سرنخ بود که مخفیگاه رشید در سه راه افسریه شناسایی شده و مأموران پنجم شهریور او را دستگیر کرده و در بازرسی از مخفیگاهش مقدار زیادی لوازم سرقت شده کشف کردند. رشید وقتی در این باره مورد تحقیق قرار گرفت به سرقت سریالی از منازل مردم با همدستی دو نفر اعتراف کرد. او گفت: مدتی قبل بود که در قهوه‌خانه با مردی به نام ابراهیم آشنا شدم. مدتی که از دوستی من و ابراهیم گذشت او پیشنهاد سرقت را مطرح کرد و بعد یکی از دوستانش که اسمش را نمی‌دانم وارد باند سرقت کرد. پس از آن بود که ما شبانه خانه‌های خالی را جستجو کرده و مرتکب سرقت می‌شدیم.

مأموران پلیس با بررسی لوازم سرقت شده موفق شدند چند نفر از شاکیان را شناسایی کنند. آن‌ها وقتی در این باره تحقیق شدند، گفتند که به مدت چند ساعت خانه‌شان را ترک کرده بودند و بعد از بازگشت متوجه سرقت لوازم شده بودند.

در شاخه دیگری از تحقیقات بود که به مأموران پلیس خبر رسید همدستان رشید در جریان یکی از ایستگاه‌های ایست و بازرسی بازداشت شده و در بازرسی از آن‌ها مقداری طلا و لوازم سرقتی کشف شده‌است. متهمان بازداشت شده در بازجویی‌ها به سرقت اعتراف کردند. یکی از آن‌ها گفت شب حادثه برای سرقت راهی محل حکیمیه شدیم. مطابق معمول بعد از شناسایی خانه‌های طبقه اول که کسی داخل آن نبود از راه بالکن وارد شده و پول و طلا سرقت کردیم و در راه بازگشت به خانه بودیم که در ایست و بازرسی گرفتار شدیم.

سرهنگ کارآگاه مسعود برجی، رئیس پایگاه‌چهارم پلیس‌آگاهی تهران گفت: اعضای باند با کامل شدن تحقیقات به دستور قاضی روانه زندان شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار