کد خبر: 1020909
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد
سخنگوی وزارت بهداشت از جان باختن ۲۰۷ بیمار کرونا در شبانه روز گذشته خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۴ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۷۰۸ نفر از آن‌ها بستری هستند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۳۹ هزار و ۸۸۲ نفر رسید.

لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۵۲۲۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۳۶۹ هزار و ۸۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون سه میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی هشدار داد: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری گفت: میزان مرگ و میر در افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند بیشتر بوده و این افراد بیش از سایرین درگیر عوارض بیماری شده‌اند؛ همچنین خانواده این افراد بیشتر در معرض عوارض شدید بیماری هستند لذا توصیه می‌شود افراد از استعمال دخانیات خصوصا در اماکن عمومی پرهیز کنند.

وی عنوان کرد: از عموم مردم می‌خواهیم اراده بیشتری برای رعایت پروتکل‌های سه گانه بهداشتی خصوصا استفاده از ماسک را داشته باشند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار