کد خبر: 1020860
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
به همت کانون بسیج حقوقدانان اسلامشهر انچام شد :
نخستین دفتر حمایت حقوقی از ایثارگران و بسیجیان مجموعه دادگستری شهرستان اسلامشهر افتتاح و آماده ارائه خدمات شد.
محمدرضا عباسی

همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، نخستین دفتر رسمی حمایت حقوقی از ایثارگران و بسیجیان کشور در مجموعه دادگستری شهرستان اسلامشهر با حضور جمعی از مسئولین شهرستان افتتاح و آماده پاسخگویی به متقاضیان شد .

رضا کمیلی مقدم رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر در آیین افتتاحیه دفتر حمایت حقوقی از ایثارگران و بسیجیان در مجموعه قضایی اسلامشهر اظهار کرد: در شرایط فعلی اگر به دنبال افزایش و ارتقاء سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم، راهی جز پاسخگویی کامل با اعتقاد و با اراده نسبت به مطالبات و مراجعات مردم شریف اسلامشهر از هر طیف و طایفه و گروه و حزبی نداریم.

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر با اشاره به اهداف تشکیل دفتر حمایت حقوقی ایثارگران افزود: جلب رضایت خاطر مردم که همانا جلب رضایت خداوند است، مهم ترین دلیل افتتاح این دفتر حمایت حقوقی است، اگر در بحث ارشاد و معاضدت قضایی بی‌توجهی شود قطعاً به اندازه تعداد تشکیل پرونده های قضایی در این مجموعه نارضایتی مردم را خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه هر سال بالغ بر ۱۰۰ هزار پرونده قضایی در شهرستان اسلامشهر رسیدگی می‌کنیم، بیان کرد: اگر ابهامات قضایی برای طرفین پرونده شفاف و برطرف نشود، نارضایتی به دستگاه قضایی و به دنبال آن به نظام به وجود می‌آید و جلب اعتماد مردم جز با خدمت دقیق و پاسخگویی کامل که موجب قناعت وجدان مراجعین شود، مهیا و فراهم نمی‌شود.

کمیلی مقدم با اشاره به وجود دفتر ارشاد قضایی در مجموعه دادگستری تاکید کرد: با راه اندازی دفتر حمایت حقوقی ایثارگران از این پس تمامی مراجعین خانواده‌های ایثارگران با مراجعه به این دفتر از خدمات مشاوره معاضدت و ارشاد قضایی با حفظ و کرامت شان و منزلت ایثارگران و شاهد و جانبازان بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان تقلیل و از بین بردن انتظارات فراقانونی و کاهش نارضایتی ها از اهداف و برنامه های ایجاد واحد ارشاد و معاضدت قضایی در مجموعه قضایی است، ادامه داد: در سال ۹۸ تعداد ۳۶ هزار و ۴۴۲ مورد مراجعه به دفتر ارشاد و معاضدت قضایی اسلامشهر داشته‌ایم که در شش ماهه نخست سال جاری نیز این تعداد به ۱۵ هزار و ۳۶۰ مورد رسیده است که علاوه بر آن در این مدت ۸۸ مورد وکالت رایگان توسط وکلا و کارشناسان حقوقی برای افراد مستحق و دارای حقوق پایمال شده صورت گرفته است.

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر با اشاره به وجود و وحدت و همدلی و همراهی همه مسئولین در شهرستان خاطرنشان کرد: هیچ اتفاق مبارکی جز با احساس مسئولیت داشتن، وحدت و همراهی بین همه مسئولین و همکاری اقشار مختلف مردم در سطح شهرستان شکل نمی گیرد و نباید در راه خدمت به مردم از هیچ کار و خدماتی دریغ کرد .

نخستین دفتر حمایت حقوقی از ایثارگران و بسیجیان کشور در مجموعه دادگستری شهرستان اسلامشهر در راستای حمایت قضایی از ایثارگران، رزمندگان، خانواده های معظم شهدا و بسیجیان دریا دل بر اساس مصوبات جلسه دیدار روسای بنیاد شهید و ایثارگران با رهبر انقلاب و پیرو درخواست سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران و به همت کانون بسیج حقوقدانان و قضات شهرستان اسلامشهر و با حمایت  رییس دادگستری این شهرستان راه اندازی شد ه و آماده ارائه خدمات مشاوره قضایی به متقاضیان است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر