کد خبر: 1020676
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
مردم مصر در استان‌های شمالی، جنوبی و مرکزی این کشور برای سومین روز متوالی به خیابان‌ها ریختند و برکناری رئیس جمهور و سرنگونی دولت این کشور را خواستار شدند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: تظاهرات مردم مصر علیه عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور برای سومین روز متوالی ادامه پیدا کرد.

پایگاه خبری «عرب-۴۸» گزارش داد که این تظاهرات شامگاه گذشته در شماری از استان‌های مصر ادامه یافت و دامنه این اعتراضات به روستا‌ها و شهر‌های کوچک نیز کشیده شده است.

به گزارش این پایگاه، معترضان خواستار «سرنگونی السیسی و رژیمش هستند و نیزو‌های امنیتی در مناطق مختلف، ممنوعیت آمدوشد برقرار کرده‌اند».

این پایگاه با اشاره به «بازداشت ده‌ها نفر برای سرکوب و خاموش کردن اعتراضات»، تعداد معترضان را هزاران نفر طی روز‌های گذشته برآورد کرد.

به گزارش عرب-۴۸، دامنه اعتراضات به شهر «اسوان» در جنوبی‌ترین منطقه مصر و استان‌های «قنا»، «أسیوط» و «المنیا» در مرکز و «القلیوبیة» و «الإسکندریه» در شمال این کشور رسیده است.

به گزارش این پایگاه، همزمان با تداوم اعتراضات، در روستا‌ها و مناطق کم جمعیت و محله‌هایی که در آن تظاهرات برگزار می‌شود، ممنوعیت آمدوشد برقرار شده است. این در حالی است که وزارت کشور مصر بیانیه رسمی در این خصوص صادر نکرده است.

بنا بر این گزارش پلیس نیز شمار زیادی از معترضان را بازداشت کرده است. صفحات مجازی متعلق به دولت مصر نیز تصاویری از افرادری را منتشر و ادعا کرده که این افراد عامل تظاهرات هستند.

این پایگاه همچنین خبر داد که نظامیان مصری بیش از ۲۰۰ نفر را طی دو روز گذشته به خاطر اعتراضات بازداشت کرده‌اند.

شعله اولیه این تظاهرات در پی تصمیم دولت مصر برای تخریب منازلی بود که گفته شد، خلاف قوانین ساخته شده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار