کد خبر: 1020673
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
مسئول قرارگاه محرومیت زدایی استان البرز:
مسئول قرارگاه محرومیت زدایی استان البرز طی نشست خبری با محوریت شکل گیری قرارگاه محرومیت زدایی استان البرز که در مرکز رسیدگی به امور مساجد البرز برگزار شد گفت: ضرورت شکل گیری قرارگاه محرومیت زدایی در استان البرز متناسب با آمار 600 تا 800 هزار حاشیه نشین در سطح استان است که با توجه به جمعیت سه میلیون نفری آن این آمار قابل تأمل است. 

حجت‌الاسلام منتج افزود: تعریف درستی از محرومیت وجود ندارد به ویژه آنکه تعریف درستی از نقاط محروم نیز نداریم و همین نداشتن آمارهای میدانی از محرومان، شرائط رسیدگی به آنان را محدود می کند.
 وی با اشاره به اینکه از نگاه مدیریت شهری، نقاط حاشیه ای جایی است که خدمات شهری مناسب را دریافت نمی کند توضیح داد: متأسفانه با وجود بودجه و اعتبار معین، خدمات حداکثری با هدف رفع محرومیت آنگونه که باید انجام نمی شود.
حجت الاسلام منتج با ضروری خواندن ایجاد بانک اطلاعاتی از میزان محرومیت با هدف رسیدگی به آنان مطرح کرد: متأسفانه بانک اطلاعاتی جامعی از میزان محرومیت در سطح استان نداریم و همین امر باعث می شود که به خوبی در زمینه شناسایی خواسته ها و مطالبات محرومان در بحث های مختلف رسیدگی صورت نگیرد. 
 وی توضیح داد: هر نقاط محروم دارای محرومیت خاص مرتبط با آن است به واقع محرومیت زدایی پدیده عالمانه ای است که ریشه یابی و ریشه شناسی محرومیت ها اصل اساسی است. 
این مسئول تصریح کرد: رفع محرومیت در بسیاری از مواقع با ایجاد شغل مرتفع می شود و یا در میان خانواده هایی که دچار تزلزل شده اند و در آستانه طلاق قرار دارند با یک مشاوره درست از بحران اقتصادی خانواده پیشگیری می شود. 
حجت الاسلام منتج در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فلسفه تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی در استان البرز عنوان کرد: فلسفه تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی خدمت رسانی به گروه های جهادی با هدف تقویت آن ها، تأسیس بانک اطلاعاتی استان در خصوص میزان محرومیت ها و در نهایت ریشه یابی مشکلات و مسائل و اعلام برنامه میان گروه های جهادی در بخش های جغرافیایی، مسئولیتی و تخصصی است. 
 
مسئول قرارگاه محرومیت زدایی استان البرز تصریح کرد: ارائه خدمات مشاوره ای، مطالعاتی به گروه های هدفمند در جهت رفع محرومیت، ایجاد یک آمایش سرزمینی و تفکیک مسئولیت در جهت جغرافیای تعهد و تخصص از جمله اهداف این قرارگاه در استان البرز است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار