کد خبر: 1020501
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
نماینده مجلس با بیان اینکه مهریه نباید اهرمی برای خلاصی از زندگی باشد، گفت: قیمت سکه باعث افزایش تعداد زندانیان مهریه شده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حجت الله فیروزی در برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفتگو بیان کرد: برخی خانم‌ها به دلیل افزایش قیمت سکه، مهریه خود را به اجرا می‌گذارند و این امر موجب افزایش زندانیان مهریه شده است، زیرا مرد توان پرداخت مهریه را ندارد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۱ نیز با افزایش قیمت سکه اتفاقی شبیه این روز‌ها افتاد، عنوان کرد: در آن زمان وقتی قانون حمایت از خانواده تصویب شد، محدودیت ۱۱۰ سکه را اجرا کردند؛ به این صورت این تعداد سکه عندالمطالبه شد و اگر بیشتر از ۱۱۰ سکه باشد، قسط بندی می‌شود.

فیروزی اشاره کرد: در گذشته یک شخص می‌توانست مهریه خود را که سکه بود در دو ماه پرداخت کند، اما همان شخص امروز نمی‌تواند مهریه خود را در ۱۰ ماه پرداخت کند و مجبور است به زندان برود.

در بخش دیگری از این برنامه، مدیر کل قضایی اجرای احکام و امور مجلس سازمان زندان‌ها هم درباره تعداد زندانیان مهریه در یک سال اخیر گفت: طی یک سال گذشته حدود شش هزار و ۵۳۰ نفر وارد زندان‌ها شدند که هزار و ۶۳۰ نفر زندانیان مهریه است.

حسین پورمند افزود: در دو ماه اخیر با فعالیت‌های سازمان زندان‌ها و پیگیری‌هایی که ریاست قوه قضائیه داشته است، تفاهم نامه‌هایی را با مراکز و سازمان‌های حمایتی داشته‌ایم که سبب شد در این مدت، ۵۱۴ نفر از آمار زندانیان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در صورتی که این اقدامات انجام نمی‌شد، باید به آمار هزار و ۶۳۰ زندانیان مهریه، تعداد ۱۵۴ را نیز اضافه می‌کردیم که با اقدامات انجام شده، این آمار کاهش یافته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار