کد خبر: 1020500
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران از افزایش نظارت‌ها بر بازار ماسک و مواد ضدعفونی همزمان با آغاز فصل پاییز خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین؛ محمدعلی اسفنانی در گفتگو با برنامه «رویداد» رادیو گفتگو، با اشاره به شکل‌گیری کارگروه نظارت بر بازار در ستاد تنظیم بازار افزود: دادستان تهران و تعزیرات حکومتی نیز در این کارگروه حضور دارند.
وی با بیان اینکه وضع موجود بازار را در این شرایط بررسی و شیوه نظارت جدی و شدیدتر را مطرح کردیم، ادامه داد: اخیرا محلی برای احتکار ماسک و مواد ضد عفونی در یک خانه مسکونی کشف شد که نزدیک ۶ میلیون ماسک داشت، اما برای ورود به منزل، اجازه ورود می‌خواستیم که هماهنگیِ آن با دادستان تهران، صادر شد.

اسفنانی ابراز امیدواری کرد با این هماهنگی‌ها، نظارت‌ها تا کاهش آشفتگی بازار ادامه یابد و تاکید کرد: اقدامات دیگری باید صورت گیرد تا بازار به ثبات برسد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران گفت: شمار کالا‌هایی که از ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره می‌گیرند، کاهش یافته است و بقیه کالا‌ها باید بر اساس عرضه و تقاضا در بازار قیمت گذاری و تنظیم نرخ شود.

اسفنانی افزود: تولیدکننده باید در رقابت، کالایی بهتر و با کیفیت‌تر عرضه کند تا بتواند بازار را در دست گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: وقتی عرضه به نحو متعارف صورت گیرد، تقاضا افزایش نمی‌یابد، اما زمانی با افزایش تقاضا روبرو هستیم که احساس می‌شود میزان لازم کالا در بازار موجود نیست.

اسفنانی تاکید کرد: اگر بتوانیم بازار را با ثبات ببینیم، نحوه کار ما تغییر خواهد یافت و حجم نظارت‌ها کمتر می‌شود و لذا می‌توان به مباحث مهم‌تر پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ ورود به پاییز و نیاز بیشتر به ماسک و مواد ضدعفونی کننده، تمرکز تعزیرات نیز باید بر این حوزه باشد.

اسفنانی همچنین در باره بازار مرغ و تخم‌مرغ گفت: بنا به قول‌های وزیر کشاورزی وضع مرغ و تخم‌مرغ به سامان می‌رسد و امیدواریم این سامان‌پذیری را هرچه سریع‌تر در بازار شاهد باشیم.

وی اذعان داشت: گفته شده است از امروز به بعد باید منتظر ساماندهی بازار مرغ و تخم‌مرغ باشیم، چون
بنا بر اعلام وزیر جهاد، تولیدات تخم‌مرغ به حدکافی رسیده است و وارد بازار می‌شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران گفت: شیوه‌های تولیدی تخم‌مرغ و بسته‌بندی و بهداشتی بودن ملاک قیمت‌گذاری است و لذا شاهد تفاوت قیمت خواهیم بود، ولی بر اساس تعیین نرخ ستاد تنظیم بازار، قیمت نباید بالاتر از عدد مصوب باشد.

اسفنانی افزود: گرانی تخم‌مرغ با رخداد چندی پیش درباره جوجه‌های یک روزه ارتباطی ندارد و امحای نادرست این جوجه‌ها، مازاد مصرف، ولی شیوه آن کار غلط بود و ما نیز تاکید و اعلام کردیم اگر تاثیری در قیمت گوشت مرغ بگذارد، تعزیرات ورود خواهد کرد.
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار