کد خبر: 1020481
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
سرویس بین الملل جوان آنلاین: رئیس‌جمهور امریکا در سخنرانی در یک تجمع انتخاباتی که به نظر می‌رسد بیشتر به مزاح شباهت دارد تا واقعیت، گفت که ممکن است با امضای یک فرمان اجرایی نگذارد جو بایدن به عنوان رقیبش از حزب دموکرات در انتخابات نوامبر آتی شرکت کند. دموکرات‌ها هم اعلام کرده‌اند که ترامپ برای در قدرت ماندن هر کاری می‌کند و باید امریکایی‌ها خود را آماده کنند.

تنها ۴۲ روز تا انتخابات ریاست جمهوری امریکا باقی مانده، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور از هیچ اتهامی برای کنار زدن رقیب دموکرات خود فروگذار نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ترامپ یک شنبه شب در سخنرانی خود در جمع هوادارانش در ایالت کارولینای شمالی، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر را بار دیگر به باد انتقاد گرفت و او را به عنوان «احمق‌ترین تمام نامزدها» و «بد‌ترین نامزد در تاریخ سیاست ریاست جمهوری» این کشور توصیف کرد. رئیس‌جمهور امریکا بار دیگر عنوان کرد: «بایدن قبل از ایراد سخنرانی‌های انتخاباتی برای بهبود عملکرد ذهنی‌اش موادی مصرف می‌کند.» ترامپ تأکید کرد: «من قرار است با این فرد مناظره‌ای داشته باشم. شما هرگز نخواهید دانست. آن‌ها به او یک چیز گنده تزریق می‌کنند و برای دو ساعت او بهتر از هر زمان عمل می‌کند. مشکل این است که بعد از آن چه اتفاقی می‌افتد.» ترامپ با اشاره مشخص به بایدن، عنوان کرد: «ما می‌توانیم لطیفه بگوییم، می‌توانیم بازی کنیم، می‌توانیم خوش بگذرانیم. شما نمی‌توانید این فرد را به عنوان رئیس‌جمهورتان داشته باشید. شاید من فرمانی اجرایی امضا کنم برای اینکه شما نتوانید او را به عنوان رئیس‌جمهورتان داشته باشید.»

ترامپ در ادامه سخنان خود خواستار آن شد که او و بایدن قبل از شرکت در مناظرات آتی ریاست جمهوری از بابت مصرف مواد مخدر تست بدهند. ترامپ پیش‌تر چند بار ضمن یاد کردن از جو بایدن به عنوان «جوی خوابالو» او را فاقد صلاحیت روانی برای رسیدن به ریاست جمهور امریکا دانسته است. این در حالی است که جو بایدن در ارزیابی‌های پزشکی «سلامت» و «نیرومند» توصیف می‌شود. بایدن اخیراً در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان وعده داد که «کاملاً شفاف» عمل کند و به ترامپ به خاطر زیر سؤال بردن قابلیت ذهنی اش حمله کرد. ترامپ در حالی به دنبال کنار زدن بایدن از روند انتخابات است که در نظرسنجی‌های انجام شده، رقیب دموکراتش با اختلاف ۱۰ درصدی پیش است. باتوجه به شروع گسترده اعتراضات سراسری ضد نژادپرستی در امریکا و ضعف دولت در مدیریت بیماری کرونا، محبوبیت ترامپ به شدت کاهش یافته است. در مقابل ادعا‌های ترامپ، جو بایدن هم بیکار ننشسته و از بیرون راندن ترامپ از کاخ سفید سخن می‌گوید. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جو بایدن یک شنبه شب در سخنانی با انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ گفت: «آلودگی این رئیس‌جمهور برای دموکراسی ما می‌تواند کشنده باشد. دیگر کافی و کافی و کافی است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار